اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هشدار پلیس فتا

شهروندان مراقب روش جدید کلاهبرداری از طریق تلفن بانک باشند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از روش جدید کلاهبرداری سارقان و کلاهبرداران خبر داد.

شهروندان مراقب روش جدید کلاهبرداری از طریق تلفن بانک باشند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی شفیعی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: بررسی های به عمل آمده از شکایت برخی از شهروندان به پلیس فتا نشان می دهد اشخاصی به صورت دو خانم و یک آقا یا دو آقا و یک خانم به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده و اقدام به خرید لوازم ورزشی، لباس و... می کنند؛ اما در زمان پرداخت وجه به بهانه نبود پول نقد و عابر بانک از فروشنده درخواست می کنند تا از طریق موبایل بانک هزینه اجناس خریداری شده را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: در این مرحله کلاهبرداران اطلاعات و مشخصات کامل حساب صاحب مغازه را دریافت و اقدام به اجرای مراحل پرداخت وجه ازطریق تلفن بانک نموده و برای اطمینان خاطر مراحل پرداخت را به فروشنده نشان داده و تا مرحله پیش پرداخت پیش رفته و در پایان با رویت شماره پیگیری به فروشنده ادعا می کنند وجه خواسته شده تا چند دقیقه دیگر به حسابتان واریز می شود.

رئیس پلیس فتا در ادامه بیان داشت: فروشنده با این تصور که پول اجناس تا دقایقی دیگر به حسابش واریز خواهد شد اجناس را تحویل کلاهبرداران می دهد.

 وی گفت: پس از خروج سارقان از فروشگاه، فروشنده متوجه می شود که هیچ پولی به حساب وی واریز نشده است.

 سرهنگ شفیعی به فروشندگان توصیه کرد: حتی الامکان از قبول پرداخت به صورت موبایل بانک خودداری کنند و در صورتی که چاره ای نداشتند اطمینان حاصل کنند که پول به حسابشان واریز شده است.

وی درخاتمه ضمن اشاره به هشدار های پلیس گفت: شهروندان بدانند پلیس فتا  همواره در کنارشان خواهد بود؛ بنابراین می توانند موارد را ازطریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول