اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کرمان:

3 هزار محدوده معدنی کرمان به مزایده گذاشته می‌شود

معاون صنایع معدنی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان گفت‌: در حال حاضر 5 هزار و 800 محدوده معدنی در استان کرمان وجود دارد که 3 هزار محدوده آن باطل شده و به مزایده گذاشته می‌شود.

3 هزار محدوده معدنی کرمان به مزایده گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در نشستی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معادن کوهبنان اظهار داشت: تمام‌ معادن توسط بخش خصوصی ثبت داده شده، لذا با توجه ویژه استاندار و تشکیل مثلث توسعه به دنبال تعیین تکلیف معادن و استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور فعال کردن معادن هستیم‌.

وی ادامه داد‌: کسی می‌تواند در بحث معدن ورود کند، که ابتدا درخواست ثبت دهد و تا 40 کیلومتر محدوده معدنی برای او در نظر گرفته می‌شود و مراحل ثبت‌، پروانه اکتشاف و بهره‌برداری صادر‌ و سرمایه‌گذار می‌تواند فعالیت معدنی خود را آغاز کند.

معاون صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: از سال 87 به بعد اگر شخصی محدوده‌ای را ثبت کرده باشد و نتواند در موعد قانونی به تعهداتش عمل کند، پروانه فعالیت وی لغو می‌شود و این محدوده از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد‌: در کشورهایی مثل کانادا‌، آفریقای جنوبی و استرالیا دولت عملیات اکتشاف را انجام می‌دهد، بعد سرمایه‌گذاران را برای فرآوری و ادامه ذخیره تولید دعوت می‌کند تا معادن زمینه‌ فعالیت و استخراج مواد خود را رقم بزنند‌.

حسینی‌نژاد گفت: در حال حاضر 5 هزار و 800 محدوده در استان کرمان وجود دارد که 3 هزار محدوده آن تا‌کنون باطل شده و باید از طریق مزایده واگذار شود.

وی افزود: از این تعداد 2 هزار و 400 محدوده در ابتدای کار هستند و هیچ کار اکتشافی انجام نداده‌اند و در یک کلام حدود 95 درصد معدن دارند، اما فقط پنج درصد معدن‌کار هستند‌.

معاون سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: شخصی که در مزایده شرکت می‌کند و برنده می‌شود باید کار اکتشاف را تکمیل و میزان ذخیره را مشخص و هزینه‌های نفر قبلی را به صورت روز پرداخت کند‌.

وی بیان داشت: از سال 88 حدود 500 محدوده به مزایده گذاشته شده اما به تعداد انگشتان دست هم تاکنون به نتیجه نرسیده است در حالی که کرمان از نظر معدنی 30 درصد فعالیت معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه برتر قرار دارد‌.

حسینی‌نژاد تأکید کرد: در حال حاضر معادن بر‌اساس اکتشافات انجام شده قبلی پهنه‌بندی شده‌اند و در شهرستان کوهبنان نیز سه پهنه وجود دارد.

وی افزود: چون باید خودمان اکتشافات را انجام دهیم و برای فرآوری به بخش خصوصی واگذار کنیم تا‌کنون 2 هزار و 800 متر مربع از استان کرمان به عنوان پهنه انتخاب کرده‌ایم که هزار متر مربع از آن به مزایده گذاشته شد و 13 پهنه هم به زودی به مزایده گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/80012/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول