اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اکرمی در گفت‌وگو با فارس:

همه وظیفه داریم چهره واقعی آمریکا را به دنیا معرفی کنیم/ ضرورت نامگذاری هفته‌ حقوق‌ بشر آمریکایی

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با اشاره به تناقضات آمریکا در زمینه حقوق بشر گفت: جا دارد هفته‌ای را به نام هفته حقوق بشر ‌آمریکایی نام‌گذاری کنیم تا همه مردم چهره آمریکا را ببینند.

همه وظیفه داریم چهره واقعی آمریکا را به دنیا معرفی کنیم/ ضرورت نامگذاری هفته‌ حقوق‌ بشر آمریکایی

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، به اقدامات صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ماه‌های بسیاری را داشتیم مانند خرداد، تیر، شهریور و بهمن که در این ماه‌ها وقایع بسیاری در آن از سوی آمریکایی‌ها اتفاق افتاده است و در همین تیرماه شاهدیم که حادثه هفتم تیرماه، شهادت آیت‌الله صدوقی،‌ حادثه بمباران سردشت و انفجار هواپیمای مسافربری ایران در آن صورت گرفته است که جا دارد ماه‌ها بر روی دلایل این وقایع کار کنیم.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری هفته‌ای به نام هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات صورت گرفته در تیرماه جا دارد هفته‌ای را به نام هفته حقوق بشر آمریکایی اعلام کنیم چرا که در حوادثی که در تیرماه صورت گرفته است یا آمریکایی‌ها نقش مستقیم داشتند و یا از وقایع صورت گرفته حمایت کردند، برای مثال جنگ تحمیلی که یک شبه صورت نگرفته و پیش از آن برنامه‌ریزی‌های فراوان صورت گرفت تا صدام به ایران حمله کرد و با این کار می‌توانیم نقش موثری در آگاه‌سازی نسل حاضر و ثبت آن در تاریخ داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آمریکا با ابزار پول، رسانه و زور از حقوق بشر به نفع خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: چه کسی است که نداند آمریکا برای اولین بار بمب اتمی را به کار برد یا از حمله عراق به ایران در جنگ تحمیلی حمایت کرد یا هواپیمای مسافری کشورمان که بمباران هوایی کرد، بنابراین آمریکا خود را از دنیا طلبکار می‌داند در حالی که در این زمینه بدهکار به دنیاست.

حجت‌الاسلام اکرمی در پایان با بیان اینکه آمریکا با ابزار رسانه حقایق را دگرگون بیان می‌کند، تصریح کرد: همه وظیفه داریم با آگاه‌‌سازی چهره آمریکا را به دنیا معرفی کنیم تا مردم آگاه شوند و در این صورت مردم می‌توانند در مقابل زور، تزویر و پول مقاومت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول