اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آخرین فضاسازی‌ها در آخرین روزهای منتهی به 10 تیر

رویترز به نقل از مقامات غربی: ایران می‌خواهد زیر قول‌های لوزان بزند

یک مقام غربی بی‌نام به رویترز گفته که به دلیل بدقولی ایرانی‌ها و زیرپاگذاشته شدن تعهدات لوزان، مذاکرات تا 10 تیر به نتیجه نمی‌رسد و احتمالاً تمدید نمی‌شود.

رویترز به نقل از مقامات غربی: ایران می‌خواهد زیر قول‌های لوزان بزند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آخرین روزهای منتهی به ضرب‌الاجل هسته‌ای و با درنظر گرفتن موضع غیرقابل انعطاف ایرانی‌ها برای ورود بازرسان خارجی به داخل پادگان‌ها و اماکن نظامی، رویترز در گزارشی به نقل از یک مقام غربی بی‌نام، تقصیر تمدید مذاکرات را متوجه ایران دانسته است.

این مقام بی‌نام غربی ضمن اتهام‌زنی به مقامات ایرانی و موضع گیری‌های روزهای اخیر سیاسیون ایران، به نقل از تحلیل‌گران اطلاعاتی کشور خود مدعی شده که این مواضع برای محدود کردن انعطاف‌پذیری تیم مذاکره‌کننده ایرانی در آخرین پیچ‌های مذاکرات، اتخاذ شده است.

این مقام غربی، اختیار عمل تیم مذاکره‌کننده را هم آسیب‌سنجی کرده و ضمن «مبهم» خواندن مواضع روزهای اخیر مقامات عالی ایران، اثر احتمالی این موضع‌گیری‌ها را «محدود شدن آزادی عمل مذاکره‌کنندگان برای یافتن راهکارهای ابتکاری و خاتمه دادن روند دیپلماتیک مذاکرات» دانسته است.

مقامات ایران و بخصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از اصرار آمریکایی‌ها بر شامل شدن مسائل نظامی-دفاعی-امنیتی ایران در توافق هسته‌ای، «به صورت شفاف» با این خواسته غربی‌ها مخالفت کردند و بعنوان مقامات کشوری که داعش را در مرزهای غربی خود در حال کشتار عراقی‌ها می‌بیند، حیطه امنیتی کشور را غیرقابل مذاکره و نفوذ برای خارجی‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول