اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا و ایران 6 قرارداد همکاری برای مبارزه با جنگ اقتصادی امضا کردند

وزیر صنعت معدن و تجارت ایران و مادورو برای مبارزه با جنگ اقتصادی در ونزوئلا 6 قرارداد همکاری در حوزه پژوهشی، تجاری و تبادل تجارب امضا کردند که آموزش فناوری نانو به جوانان ونزوئلایی از جمله آن به شمار می‌رود.

ونزوئلا و ایران 6 قرارداد همکاری برای مبارزه با جنگ اقتصادی امضا کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در دیداری با «رضا نعمت زاده» وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران در کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: توافقات ما با ایران در این مدت کمک زیادی به روند مبارزاتی‌مان با جنگ‌های اقتصادی موجود داشته است.

«مادورو» در ادامه گفت: ما هم اکنون در حال مواجهه با جنگی اقتصادی از سوی چهره‌های شناخته شده و به یاد ماندنی در جهان هستیم، آن‌ها در حال حمله به تمامی سیستم‌های تولیدی و تجاری ما بوده و با قاچاق‌های بی‌رحمانه قصد ضربه زدن به ما را دارند.

وی در این باره افزود: قدرت‌های غربی نزدیک به 30 سال است که تحریمی اقتصادی را علیه ایران اعمال کرده‌اند و اکنون نیز قصد دارند آن را بر ونزوئلا تحمیل کنند، ولی ایران در این مدت زمان به خوبی توانست به کمک تلاش و همت خود راه مقاومت و استقلال را پیدا کرده و آن را بپیماند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه سخنان خود تأکید کرد: هیچ کس شکی ندارد که ایران یکی از مهمترین قدرت‌های قرن 21 به شمار رفته و نقش قابل توجهی در عرصه سیاسی، فرهنگی و علمی در این صده بازی می‌کند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد که طبق اصول برجای مانده از «هوگو چاوز» رهبر فقید انقلاب ونزوئلا روابط کنونی این دو کشور نیز بر پایه اعتماد، کار و سودرسانی متقابل استوار می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما هیچ‌گاه تحسین‌های رهبر خود از شجاعت انقلاب ایران در سال 1979 را فراموش نمی‌کنیم، انقلابی که توانایی ساختن مسیر استقلال برای خود را داشت، «چاوز» همواره بر ایجاد اتحادی استراتژیک با ایران تأکید داشت که آن را به دست آورد و ما نیز آن را کسب کرده و مسیرش را ادامه می‌دهیم.

براساس اخبار منتشر شده مقامات تهران و کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) در این جلسه به 6 توافق در حوزه پژوهشی، تجاری و تبادل تجارب دست یافته که آموزش فناوری نانو به جوانان ونزوئلایی از جمله آن به شمار می‌رود.

در این دیدار «رضا نعمت زاده» وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران که رهبری هیئت نمایندگان اعزامی به ونزوئلا را بر عهده داشت ضمن تأکید بر سابقه طولانی مدت روابط ایران و این کشور آمریکای جنوبی بیان کرد:‌ ونزوئلا و ایران دارای اهدافی مشترک هستند و از زمان آغاز روابطشان در دوره حاکمیت «چاوز» و دولت جمهوری اسلامی ایران شاهد گسترش رابطه دوستانه‌ای بوده‌اند.

«نعمت زاده» در ادامه تأکید کرد: با وجود تحریم‌های بسیار از سوی قدرت‌های امپریالیست علیه ایران و ونزوئلا ولی این دو کشور طی سال های اخیر نه تنها از روابط خوبی برخوردار بوده بلکه همواره سعی بر تقویت آن نیز داشته‌اند.

طبق گزارشات موجود وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران نیز در روز پنج شنبه با «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدا ر داشته و بر سر افزایش روابط متقابل با این کشور نیز توافقاتی را به انجام رسانده است.

پس از تشکیل هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا این دومین سفر «نعمت زاده» به این کشور آمریکای جنوبی محسوب می‌‌شود.

ایران و ونزوئلا از سال 1999 تا کنون از روابط خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر نیز در زمینه هایی چون تکنولوژی،کشاورزی، بهداشت، تغذیه، صنعت و مسکن با یکدیگر همکاری دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول