اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام حشمتی مطرح کرد

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن/ بهره‌برداری از سالن باغ کتاب برای نخستین بار

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به ویژگی‌های بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: در این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار از سالن باغ کتاب بهره‌برداری می‌شود.

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن/ بهره‌برداری از سالن باغ کتاب برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، چمران رئیس شورای شهر، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی رئیس کانون‌های مساجد و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی امروز 3 تیرماه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی و طراحی بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ماه‌های پایان سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت:‌ مطالعه و بررسی زیادی صورت گرفت تا بتوانیم نمایشگاه بین‌المللی قرآن را برگزار کنیم. این نمایشگاه حاصل تلاش نهادها، وزارتخانه‌ها و تشکل‌های مردمی است که امیدواریم با مشارکت شهرداری تهران بتوانیم محیط خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم کنیم.

فضای مسقف نمایشگاه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است

وی به ویژگی‌های بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال برای نخستین بار از سالن باغ کتاب به دستور شهردار تهران بهره‌برداری می‌شود. با افزودن این بخش به نمایشگاه فضای مسقف نسبت به سال گذشته 2 برابر می‌شود، به‌طوری‌که بیست‌وسومین دوره نمایشگاه قرآن با 15 هزار مترمربع فضای مسقف برگزار خواهد شد.

فعالیت ۱۹ کمیته اجرایی و ۲۷ کمیته محتوایی در نمایشگاه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این نمایشگاه 19 کمیته اجرایی و 27 کمیته محتوایی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این دوره 4 بازارچه از جمله عفاف و حجاب، نشر مکتوب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی عرضه می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین شب‌های شیدایی، محافل انس با قرآن، نمایشگاه‌های خیابانی از دیگر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه است که امیدواریم با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شود.

تکریم از خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور

وی به برگزاری مراسم تکریم از خادمین قرآن با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما در این مراسم از چند اثر برگزیده در حوزه قرآن نیز رونمایی می‌کنیم که این محصولات می‌توانند نقش مؤثری در توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

کشور‌های عربی مشتاق حضور در نمایشگاه قرآن هستند

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در خاورمیانه بی‌نظیر است، گفت: بسیاری از کشورهای عربی مشتاق حضور در این نمایشگاه و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هستند که امیدواریم با فراهم سازی امکانات بتوانیم این امر را محقق سازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول