اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

از سوی رئیس‌جمهور ونزوئلا صورت گرفت

محکومیت اظهارات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مکزیک

رئیس جمهور ونزوئلا اظهارات اخیر تاجر میلیونر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مهاجران مکزیکی محکوم کرد.

محکومیت اظهارات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مکزیک

به گزارش خبرنگار منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در برنامه تلویزیونی «تماس با مادورو»  که از شبکه دولتی این کشور پخش شد، اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» تاجر میلیونر و  نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را درباره مهاجران مکزیکی محکوم کرد.

«ترامپ» در سخنرانانی خود در جریان عضویت نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا اطمینان خاطر داده بود که مهاجران مکزیکی جرم، جنایت و مواد مخدر را با خود به آمریکا می آورند.

مادورو ضمن انتقاد از سخنان اهانت‌آمیز ترامپ نسبت به مکزیک تاکید کرد: فردی که با مکزیک مقابله می‌کند مسلما با سایر کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب نیز این کار را انجام خواهد داد.

وی خواستار احترام به مکزیک و مردم این کشور شد و در عین حال تاکید کرد که دولت آمریکا خود مسئول قاچاق مواد مخدر و گسترش موج مهاجرت به آمریکا به خاطر مسائل اقتصادی است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با راهزن خواندن «دونالد ترامپ» خطاب به وی گفت: چگونه می‌توانی به مقابله با برادران ما برخیزی، در حالی که آن‌ها بیش از هر چیز از جانب خود شما مورد پیگرد و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

مادورو تاکید کرد که ونزوئلا در دفاع از مردم مکزیک که از سوی این تاجر با نفوذ مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند، به خروش خواهد آمد.

«ترامپ» شصت و نه ساله در سخنان اخیر خود در نیویورک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، بر ضرورت ساخت یک دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مجرمان، معتادان و زنان بدکاره تاکید کرده بود؛ موضوعی که موجی از مخالفت‌ها را برانگیخته است.

دولت مکزیک به نوبه خود، اظهارات ترامپ را بی اساس و از روی تعصب و پیش داوری توصیف کرد.

مادورو پیشتر از سازمان‌ها و نهادهای انسجام منطقه‌ای همچون اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین موسوم به (آلبا) و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) خواسته بود تا از مهاجران مکزیکی دفاع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول