اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری افغانستان و شبه‌قاره/112

صنایع دستی منحصر به فرد قبیله جوگی در پاکستان+تصاویر

اعضای قبیله جوگی که مهارت زیادی در تولید صنایع دستی با کمک چوب و الیاف گیاهی دارند از کودکی برای این کار آموزش می‌بینند.

صنایع دستی منحصر به فرد قبیله جوگی در پاکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، زمانی که از خیابان‌های شهر حیدر‌آباد واقع در ایالت سند به ویژه خیابان جناح که نزدیک باشگاه مطبوعاتی این شهر است عبور می‌کنید، مردمی را می‌بیند که مشغول درست کردن انواع صنایع دستی تزئینی هستند و تولیدات خود را برای فروش روی دیوار آویزان کرده‌اند.

این افراد که مهارت زیادی در درست کردن انواع صنایع دستی با چوب و الیاف گیاهی دارند، عضو قبیله جوگی هستند که از کودکی برای این نوع کارها آموزش می‌بینند.

مردم شهرهای مختلف پاکستان به خوبی با صنایع دستی هنرمندان قبیله جوگی آشنا هستند و از نقاط دور و نزدیک برای خرید جهیزیه و سفارش دادن برای تولید انواع صنایع چوبی به شهر حیدرآباد می‌آیند.

قبیله جوگی در منطقه راجستان هند،گجرات و تهر پارکر پاکستان ساکن هستند و از گذشته‌های دور انسجام قبیله‌ای خود را حفظ کرده‌اند.

جوگی از زبان سنسکرت برگرفته شده و به معنای خانواده می‌باشد و چون نظام خانوادگی در قبیله جوگی بسیار محکم است این نام را برای خود انتخاب کرده‌اند.

صنایع دستی قبیله جوگی در سراسر شبه‌قاره هند معروف است و علاوه بر زیبایی از دوام بسیار زیادی نیز برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول