اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ترکمنستان و بانک توسعه اسلامی همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

معاون رئیس جمهور ترکمنستان از آماده سازی یک برنامه همکاری 3 ساله دولت این کشور با بانک توسعه اسلامی در طرح‌های زیربنایی ترکمنستان خبر داد.

ترکمنستان و بانک توسعه اسلامی همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، «آننامحمد قوچیم‏‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور اقتصادی و مالی در جلسه هیات دولت این کشور که شب گذشته برگزار شد، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: هم‌اکنون برنامه همکاری برای سال 2016تا 2018 دولت ترکمنستان با بانک توسعه اسلامی آماده شده‌ است.

وی ادامه داد: مشارکت و تامین مالی در تعدادی از پروژه‌های در حوزه حمل‌و نقل، ارتباطات، بازرگانی و کارفرمایی خرد و کلان در ترکمنستان از جمله پروژه‌های برنامه‌ریزی شده نوسازی بزرگراه‌ها، ساخت و ساز  خط‌آهن از شهر «آتامراد» به شهرستان  «آکینه» افغانستان، خرید تانکر نفت، یدک کش، کشتی‌های مسافری و همچنین ساخت خطوط فیبر نوری از بندر ترکمن باشی به باکو  آذرباجیان  و غیره از طرح‌های هستند که در این برنامه قید شده‏‌است.
قوچیم‏‌اف افزود:در گذشته نیز «عشق‌آباد» با بانک توسعه اسلامی همکاری‌های داشته و به عنوان نمونه می‌توان به مشارکت این بانک در ساختِ خط‌آهن «اترک» –«برکت» یکی از قسمت‌های خط‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد که به این بخش مبلغ371 میلیون دلار وام اختصاص داده شد.

بانک توسعه اسلامی (ISDB) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی در تاریخ 20 اکتبر 1975 میلادی از سوی 22 کشور اسلامی و با سرمایه اولیه 755 میلیون دینار اسلامی در «جده» عربستان تأسیس شد.

هم‌اکنون اعضای بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده 56 کشور از 4 قاره آسیا، آفریقا ، اروپا و آمریکا می‌باشند و سرمایه پذیره‌نویسی شده این بانک در حال حاضر نیز بالغ بر 4 میلیارد دینار اسلامی است که از این میان، ایران با پذیره‌نویسی سهام به ارزش 700 میلیون دینار اسلامی، چهارمین سهامدار بزرگ بانک توسعه اسلامی محسوب می‌شود.

ساختار سازمانی و مدیریتی این بانک نیز شامل هیأت عامل، هیات مدیره اجرایی و ریاست بانک می‌باشد.

بانک توسعه اسلامی دارای یک ستاد (دفتر مرکزی) در شهر جده و 3 دفتر منطقه‌ای در آلماتی (قزاقستان)، کوالالامپور(مالزی) و رباط (مراکش) می‌باشد. همچنین، به منظور پیگیری اجرای پروژه‌های مصوب در هر یک از کشورهای ایران، اندونزی، قزاقستان، لیبی، پاکستان، سنگال و سودان، نمایندگان محلی منطقه‌ای حضور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول