اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس و مشاور امور تغذیه اردبیل:

سفره‌های رنگین روزه‌داران را به سوء هاضمه مبتلا می‌کند/روزه‌داران از خوابیدن پس از صرف غذا پرهیز کنند

کارشناس و مشاور امور تغذیه اردبیل گفت: سفره‌های رنگین چه در زمان افطار و چه سحری قطعاً به سوء هاضمه و ناراحتی‌های معده منجر می‌شود.

سفره‌های رنگین روزه‌داران را به سوء هاضمه مبتلا می‌کند/روزه‌داران از خوابیدن پس از صرف غذا پرهیز کنند
غلامرضا حمید‌خلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سفره‌های رنگین و مصرف غذاهای پر از چربی و نمک و قند قاتل اصلی معده هستند و مصرف حجیم غذاها قطعا به ناراحتی‌های مزمن و تشدید بیماری‌های معده و گوارشی کمک می‌کند.

وی ضرورت تدوین یک آیین‌نامه مشخص و معلوم را در ترویج تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان یادآور شد و ادامه داد: روزه‌داران باید برای تضمین سلامتی خود به حذف روغن و نمک آن هم به مقدار زیاد در غذاهای روزانه خود پرهیز کنند.

کارشناس و مشاور امور تغذیه اردبیل یادآور شد: خانواده‌ها باید از غذاهای پر‌چرب و سرخ‌کردنی در ایام ماه مبارک رمضان چه هنگام سحر و چه افطار پرهیز کنند و کدبانوها نیز باید به پخت غذاهای سالم با اصول تغذیه مناسب همراه با تقویت مصرف میوه و سبزیجات کمک کرده و از مصرف نوشابه‌های گازدار و برخی از مواد مضر سلامتی پرهیز کرده و به جای آن از لبنیات نیز استفاده کنند.

حمید‌خلق، مصرف به اندازه کافی میوه و سبزیجات را عاملی جدی در کاهش تشنگی‌های روزه‌داران توصیف کرد و گفت: مصرف عسل در ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران توصیه می‌شود، چراکه بهترین و کامل‌ترین ماده غذایی به‌ویژه در درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی است.

وی با بیان اینکه باید از خوردن و خوابیدن بلافاصله در هنگام سحری پرهیز شود، بیان کرد: باید به زمان صحیح خوابیدن بعد از یک ساعت گذشتن از صرف غذا در سحری و همچنین خوابیدن زمان عصر توجه کرده و بتوان نشاط واقعی را در این ماه به دست آورد.

کارشناس و مشاور امور تغذیه اردبیل توصیه دین اسلام را توصیه به رعایت اعتدال در تغذیه اعلام کرد و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم تا در ماه مبارک رمضان امر سلامتی و جلوگیری از هرگونه سوء تغذیه به‌خوبی فراهم آید.

انتهای پیام/62005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول