اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی مازندران

همایش سراسری غدد و متابولیسم در ساری برگزار شد

هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم به میزبانی استان مازندران در ساری آغاز شده است.

همایش سراسری غدد و متابولیسم در ساری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم کودکان پیش‌ از ظهر امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) در سالن دانشگاه پیامبر اعظم (ص) این شهرستان آغاز  شده است.

این همایش از امروز تا روز جمعه 22 خردادماه دایر است و محورهای این همایش نیز به موضوعات دیابت، رشد بلوغ و اختلالات مربوط به آن، بیماری‌های متابولیک ارثی، آدرنال و ابهام جنسی، تیروئید و اختلالات اسکلتی اختصاص دارد که موضوع جلسات بعد از ظهر و عصر امروز نیز درباره رشد و اختلالات رشدی کودک شامل کوتاهی قد، رشد طبیعی، تغذیه و درمان با هورمون رشد و برخورد با بلوغ زودرس است.

صبح و بعد از ظهر فردا نیز مقالات و تحقیقاتی درباره دیابت نوع دو کودکان، نانو در دیابت، پیگیری دیابت، نوروپاتی دیابت، مصرف انسولین در دیابت نوع یک، معرفی انجمن گابریک، هیپوتیروئیدی مادرزادی، برخورد با گواتر و ندول‌های تیروئیدی و تیروئیدیت در کودکان توسط پزشکانی از انجمن غدد اطفال ایران و دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور ارائه می‌شود.

در روز جمعه 22 خردادماه نیز گزارشاتی درباره نقایص گلیکوزیلاسیون، هیپوگلیسمی، تفسیر آزمایشات متابولیک، ثبت بیماران مبتلا به بیماری‌های متابولیک ارثی همچنین چالش‌های موجود در تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های متابولیک، اختلالات اکسیداسیون اسیدهای چرب، آمادگی جراحی و پیوند کبد در بیماری‌های متابولیک و اخلاق پزشکی در بیماری‌های غدد کودکان ارائه می‌شود.

به گفته دبیر همایش، این کنگره فوق‌تخصصی هرساله به همت اعضای انجمن غدد اطفال ایران و با مخاطبان محدود برگزار می‌شود که امسال نیز حدود 80 نفر از اعضای انجمن غدد ایران در هشتمین کنگره سراسری شرکت کردند و درباره مشکلات حیطه غدد و متابولیسم که مشکلات عمومی محسوب می‌شوند، آخرین اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

دانیل زمان‌فر در آیین افتتاحیه همایش مذکور اظهار کرد: با برگزاری این کنگره سه‌روزه، قصد داریم که بتوانیم تبادل اطلاعاتی بین همکاران پزشکان عمومی و متخصصان و پزشکان مرتبط با غدد ایجاد کنیم و در جلسات فوق‌تخصصی نیز چالش‌های موجود مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این همایش که تقریبا متخصصان غدد از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور دارند، برای نخستین‌بار اطلاعات متخصصان مورد توجه همکاران ثبت بیماری‌های این بخش قرار می‌گیرد.

دبیر هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم کودکان با بیان اینکه این کنگره با همکاری انجمن غدد کودکان و مرکز تحقیقات دیابت مازندران برگزار شده است، گفت: علاوه بر ارائه مقالات متعدد و به‌روز و انجام تبادلات علمی، کارگاه‌های آموزشی نیز در موضوعات مرتباط با محور همایش برگزار می‌شود تا تلاش اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی به ثمر بنشیند.

وی در پایان گفت: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 33 مقاله برای سخنرانی انتخاب و برخی دیگر نیز در قالب پوستر ارائه شده‌اند.

انتهای پیام/86001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول