اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

هر پایگاه مقاومت بسیج یک هسته قرآنی جهادی راه‌اندازی کند/ نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی

فرمانده سپاه تهران بزرگ تشکیل هسته‌های قرآنی ویژه اردوهای جهادی را به فرماندهان نواحی شهر تهران ابلاغ کرد.

هر پایگاه مقاومت بسیج یک هسته قرآنی جهادی راه‌اندازی کند/ نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری بسیج، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین اردوی جهادی گروه قرآنی متشکل از حافظان و قاریان و اساتید قرآنی به روستاهای محروم دزفول، این طرح جهادی به کلیه پایگاه‌های بسیج تعمیم داده شد.

بنابر این گزارش، فرمانده سپاه تهران بزرگ تشکیل هسته‌های قرآنی ویژه اردوهای جهادی را به فرماندهان نواحی شهر تهران را ابلاغ کرد.

برهمین اساس، مقرر است در کلیّه پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات، هسته‌های قرآنی 4 نفره در موضوع روخوانی- روانخوانی- مفاهیم و حفظ با هدف نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی راه‌اندازی شود. همچنین در هر ناحیه از نواحی 22 گانه بسیج تهران بزرگ، دو گروه جهادی قرآنی خواهران و برادران ویژه مناطق محروم اطراف تهران و نخبگان این گروه‌ها نیز به روستاهای سراسر کشور عزیمت می‌کنند.

رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ که مسئول ستاد اردوهای جهادی قرآنی و بانی این حرکت ارزنده است با اعلام خبر فوق گفت: این ابلاغ جریان ساز و اثر گذار که حرکتی کم نظیر در ترویج فرهنگ قرآنی است حاصل تلاش نخستین گروه جهادی قرآنی است که هفته گذشته به همت جبهه جهادی منتظران خورشید به روستاهای صعب العبور و قلل سلسله کوه های زاگرس اعزام شده بودند.
 
این فعال جهادی افزود: گزارش کاملی از اقدامات و برنامه‌های اردوی اخیر در اجتماع روز گذشته مسئولان و فرماندهان نواحی شهر تهران ارایه شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
 
وی در پایان با اشاره به ابلاغ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم مبنی بر لزوم ورود جدی و تلاش ویژه بسیج در ترویج فعالیت های قرآنی، خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شده است که معاونت سازندگی سپاه تهران علاوه بر پشتیبانی از گروه های جهادی قرآنی؛ بایستی به همراه هر گروه پزشکی جمعی از جامعه قرآنی را نیز اعزام نمایند.
 
گفتنی است 11 تا 15 خرداد، اولین گروه جهادی قرآنی با گروهی از پزشکان متخصص عضو کمیته بهداشت و درمان منتظران خورشید به منطقه احمد فداله دزفول که عشایر بختیاری ساکن بوده و همگی از سادات حسینی هستند اعزام شده و کلاس ها و برنامه های متنوع قرآنی را برگزار کردند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول