به گزارش خبرگزاری فارس، وهرز نوروزپور دیلمی دبیر بخش رسانههای دیجیتال بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی قرآن با بیان اینکه قرار نیست این بخش تنها به فروش محصولات اختصاص داشته باشد، اظهار داشت: این بخش از نمایشگاه صرفا محلی برای فروش محصولات دیجیتال نیست بلکه امسال تمرکز فعالیتها بر تولید محتوای قرآنی و مذهبی خواهد بود.
نوروزپور با اشاره به حضور شرکتهای مختلف در این بخش، افزود: شرکتهای تولیدکننده محصولات نرمافزاری، اپلیکیشنهای کاربردی تلفنهای هوشمند، رسانههای برخط و وبسایتها در غرفههای این بخش از نمایشگاه به ارائه محصولات خود خواهند پرداخت.
نوروزپور با بیان اینکه تاکنون 45 شرکت برای اخذ غرفه در این بخش اقدام کردهاند، گفت: این در حالی است که ثبتنام برای گرفتن غرفه در بخش رسانههای دیجیتال بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی قرآن هنوز ادامه دارد.
وی با تشریح فعالیتهای این بخش از نمایشگاه، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر روند رشد تولید محتواهای مذهبی و قرآن و عترت کند شده و مورد رضایت نیست، تلاش ما بر این است که در بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم بر این موضوع تمرکز کنیم و بررسیهای لازم را برای سرعت بخشیدن بر تولید این محتواها و افزایش کیفیت آنها انجام دهیم.
دبیر بخش رسانههای دیجیتال نمایشگاه بینالمللی قرآن با اشاره به اینکه همه گروههای سنی مخاطب این بخش از نمایشگاه هستند خاطر نشان کرد: محصولات دیجیتال این بخش بسیار متنوع و مناسب گروههای سنی مختلف از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان تهیه شده و قرار است پاسخگوی مخاطبان عادی و محققان قرآنی باشد. از پیشکسوتان این حوزه هم دعوت شده تا با شرکت در این بخش تجارب خود را با مخاطبان در میان بگذارند.
وی با بیان اینکه با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و نفوذ رسانههای دیجیتال در جامعه، افزود: استفاده از این فرصت برای انتقال مفاهیم قرآنی باید مورد توجه قرار بگیرد و نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم به خوبی این امکان را در اختیار فعالان این حوزه قرار میدهد.
نوروزژور معرفی نرمافزارهای رسانهای حوزه قرآن و عترت، برنامههای کاربردی رسانههای هوشمند و همراه حوزه قرآن و عترت، بازی، سرگرمی و نرمافزارهای کودک و نوجوان در حوزه قرآن و عترت را از برنامههای بخش دیجیتال نمایشگاه قرآن عنوان کرد و گفت: پایگاههای اینترنتی حوزه قرآن و عترت، نرمافزار و پایگاههای مرتبط با سبک زندگی قرآنی و معرفی نرمافزار و پایگاههای مرتبط با بیداری اسلامی بخشی از فعالیتهای بخش رسانههای دیجیتال نمایشگاه بینالمللی قرآن است.
وی انتقال مفاهیم قرآنی از طریق ابزارهای دیجیتال، برگزاری کارگاهها و نشستها، ثبت پایگاههای اینترنتی ارائه دهنده خدمات قرآنی در فضای مجازی و رونمایی از آثار فاخر قرآنی و معارفی در حوزه رسانههای دیجیتال را نیز از فعالیتهای جنبی این بخش برشمرد و افزود: سال گذشته برای اولین بار جشنواره وبلاگنویسی در بخش رسانههای دیجیتال نمایشگاه برگزار شد و وبلاگنویسان فعال تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت داشتند وبلاگهای خود را با مضامین قرآنی به روز کنند. بخش ثبت ایدههای قرآنی نیز یکی از موفقترین غرفههای این بخش در دور قبلی برگزاری نمایشگاه بود که روزانه به طور متوسط 30 تا 40 ایده قرآنی به ثبت رسید.
انتهای پیام/