اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در بخش نهادهای نمایشگاه قرآن صورت می‌گیرد

تجلیل از اساتید فعال مؤسسات قرآنی/ برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی

دبیر بخش نهادها و سازمان‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به راه‌اندازی بخش سرای اهل نظر برای معرفی و تجلیل از فعالان و اساتید مؤسسات قرآنی از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی خبر داد.

تجلیل از اساتید فعال مؤسسات قرآنی/ برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی

«حسن محمدی» دبیر بخش نهادها و سازمان‌های بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری 60 کارگاه قرآنی در این بخش، اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه برنامه‌های متنوعی با هدف ایجاد انس عمومی با قرآن کریم در بخش نهادها و سازمان‌ها تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه ما با تجربه 9 ساله سعی در تقویت فعالیت‌های این بخش می‌کنیم، افزود: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم علاوه بر ارتقای کمی و کیفی نشست‌های قرآنی درصدد حضور فعال مؤسسات قرآنی استان‌ها هستیم تا از این طریق علاوه بر معرفی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای آنها گامی به سوی توسعه برنامه‌های قرآنی استان‌های مختلف کشور برداریم.

محمدی از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و گفت: هدف از برگزاری کرسی های نظریه‌پردازی، استفاده از نظرات اساتید و تولید محتوای مفید علمی و کاربردی در حوزه قرآن کریم است بر همین اساس امسال به برگزاری این کرسی‌ها توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

دبیر بخش نهادها و سازمان‌های بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه بسیاری از نشست‌های برگزار شده در نمایشگاه قرآن دستاورد قابل توجهی نداشته است، خاطر نشان کرد: نشست‌ها و کارگاه‌های قرآنی باید طوری برگزار شود که افراد را به سمت فرهنگ حفظ قرآن و آموزش عمومی کلام وحی تشویق کند.

وی به برگزاری بخشی با عنوان مشاوره اشاره کرد و گفت: در این بخش آموزش سبک زندگی قرآنی و توجه به پژوهش‌های قرآنی مورد بررسی قرار می‌‌گیرد که امیدواریم همچون سال گذشته بخش سبک زندگی قرآنی یکی از بهترین بخش‌ها باشد.

راه‌اندازی بخش سرای اهل نظر در نمایشگاه قرآن

محمدی از برگزاری بخش جدید با عنوان سرای اهل نظر خبر داد و افزود: در سرای اهل نظر سعی داریم از تجربه و نظرات افراد شاخص و اساتید در حوزه مؤسسات قرآنی استفاده کرده و در پایان نیز از آنها تجلیل کنیم.

وی درباره متراژ در نظر گرفته شده برای بخش نهادها و مؤسسات قرآنی، گفت: به دلیل عدم وجود برنامه مناسب و همچنین نداشتن دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال هم همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی درستی برای این نمایشگاه صورت نگرفته اما امیدواریم در فرصت باقی‌مانده شاهد برگزاری باشکوه این نمایشگاه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول