اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه: ائتلاف HDP – CHP – MHP بسیار محتمل است/ترکیه نباید اسیر ائتلافها شود

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه ائتلاف احزاب جمهوری خلق (CHP)، جنبش ملی (MHP)، دموکراتیک خلق‌ها (HDP) بسیار محتمل است گفت: حزب دموکراتیک خلق ها و حزب جنبش ملی ترکیه از یکدیگر تغذیه می‌کنند.

وزیر دفاع ترکیه: ائتلاف HDP – CHP – MHP بسیار محتمل است/ترکیه نباید اسیر ائتلافها شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری اخلاص، «عصمت ییلماز» وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی گفت: پیام ملت ترکیه را در این انتخابات دریافت کرده و کم و کاستی‌های خود را بررسی می‌کنیم. خدمات ما در این سالها بیش از خدمات ارائه شده در 80 سال سابق بود.100 سال هم بگذرد احزابی مانند حزب جمهوری خواه خلق و حزب حرکت ملی نمی‌توانند حکومت را به دست گیرند زیرا این احزاب قابلیت کسب رای در شرق و جنوب شرق ترکیه را ندارند.

وی افزود: حزبی که نتواند در شرق و جنوب شرق ترکیه رای کسب کند در این سرزمین نخواهد توانست حکومت تشکیل دهد. قبول می‌کنیم که کاهش آراء داشتیم این را به وضوح دیدیم ولی باور کنید تضعیف حزب عدالت و توسعه، تضعیف ترکیه خواهد بود.

به نوشته «کردپرس» وزیر دفاع ترکیه افزود: در ترکیه 2 حزب وجود دارد که با تکیه بر یک هویت و قومیت خاص در حال اعمال سیاست است، حزب دموکراتیک خلق ها و حزب حرکت ملی ترکیه. در واقع این دو حزب در حال تغذیه کردن از یکدیگر هستند. ائتلاف HDP – CHP – MHP بسیار محتمل است. زیرا حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با حزب حرکت ملی نخواهد توانست ائتلاف کند و به حزب دموکراتیک خلق‌ها نیاز خواهد داشت. ما در یک فضای کاملا ناعادلانه به انتخابات پرداختیم. اسرائیل علیه ما تبلیغ می کرد. بی.بی.سی و تمام خبرگزاری های آمریکایی علیه حزب عدالت و توسعه بسیج شده بودند. تمام احزاب به حزب عدالت و توسعه حمله می کردند.

ییلماز تاکید کرد: ترکیه را نباید اسیر ائتلافها کنیم. ترکیه در دهه های 90 و 70 میلادی دولت ائتلافی را تجربه کرده است. هیچ کس از آن حکومت ها رضایت نداشت در اروپا دیگر قانون حکومت ائتلافی لغو شده است. ائتلاف به نفع هیچ کس نخواهد بود.

انتهای پیام/غ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول