اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعلام حمایت روسیه و ونزوئلا از مقاومت در برابر هژمونی جهانی

روسیه و ونزوئلا اعلام کردند که با کشورهایی که در تلاش هستند تا برتریشان نسبت به دیگر کشورها نشان دهند، به مقابله می‌پردازند.

اعلام حمایت روسیه و ونزوئلا از مقاومت در برابر هژمونی جهانی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه روز گذشته در جلسه بین دولتی موسوم به «سیان» که در «مسکو» (پایتخت روسیه) برگزار شد و «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در آن حضور داشت، گفت: روسیه و ونزوئلا مخالفت خود را با برخی کشورها که در تلاش هستند با استفاده از زور و فشار به دیگر ملت‌ها اعلام برتری کنند نشان می‌دهد.

معاون نخست‌وزیر روسیه نسبت به کشورهایی که با بهره‌گیری از موقعیت هژمونی در سطح روابط بین‌الملل افکار و استراتژی خود را به دیگر کشورها دیکته می‌کنند انتقاد کرد.

در همین راستا، 2 کشور اعلام کردند که با توجه به اصل تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها، تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از تحمیل اراده این قبیل کشورها بر دیگر کشورها انجام دهند.

«روگوزین» همچنین به حمایت «مسکو» و «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) از اصل جهان چند قطبی و فرآیندی شفاف و مستقل در انتخابات همه کشورها اشاره کرد.

نماینده کشور روسیه حمایت این کشور اوراسیایی از موضع سیاسی ونزوئلا را اعلام کرد و از این کشور آمریکای لاتینی به دلیل درک و کمک به موضع روسیه نسبت به اتفاقات و مسائل اوکراین نیز تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی همچین اذعان داشت: همبستگی خود را با ملت ونزوئلا نسبت به حق تصمیم‌گیری و تعین سرنوشت آنها به عنوان یک کشور مستقل ابراز می‌کنیم.

«رودریگز» نیز گفت که قطعا زمینه‌های مشترکی در سیاست خارجی ما وجود دارد که منجر به توافق طرفین جهت پیشگیری از تحمیل اراده و تحریم‌های یک جانبه قدرتهای خارجی شده است.

روسیه و ونزوئلا به دلیل اختلافات در زمینه‌های داخلی و بین‌المللی با آمریکا هدف تحریم‌های خصمانه واشنگتن قرار گرفته‌اند.

«باراک اوباما» در 9 مارس (18 اسفند 93) فرمانی اجرایی را صادر کرد که در آن دولت ونزوئلا را به عنوان یک تهدید غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده دانسته و همچنین 7 تن دیگر از مقامات این کشور آمریکای جنوبی را مورد تحریم‌های ناعادلانه خود قرار داد.

افزایش همکاری‌های اقتصادی روسیه و ونزوئلا

معاون نخست‌وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود بر اهمیت همکاری دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد و اطمینان داد که شرکت‌های روسی حتما از شرایط مطلوب ونزوئلا برای کار در این کشور آمریکای لاتین کمال استفاده را خواهند کرد و اظهار امیدواری کرد که دولت ونزوئلا از طرح‌های پشتیبانی کشورش حمایت کند تا شرکت‌های روسی بتوانند در این کشور آمریکای جنوبی سرمایه‌گذاری کنند.

طی این جلسه مسئولین 2 کشور  یادداشت تفاهمی در زمینه‌های مختلف به خصوص تبادلات فرهنگی در سالهای 2015 و 2017 را به امضا رساندند.

هر 2 طرف همچنین توافق کردند که یک نماینده از ونزوئلا در پاییز سال جاری به منظور شرکت در نمایشگاه سلاح، حمل و نقل هوایی و مهندسی عمران به این کشور سفر کند.

در جلسه مذکور، علاوه بر «رودریگز» اشخاصی همچون «رودولفو مارکوس توررس» وزیر اقتصاد، «استروبال چاوز» وزیر صنایع و معادن  و «گیسپه یوفردا»  وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز شرکت کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز قرار است با همتای ونزوئلایی خود در مسکو دیدار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول