اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آغاز نشست سران امنیتی جامعه همسود در «دوشنبه»/ مبارزه با افراط‌گرایی محور جلسه

ساعاتی قبل نشست سران دستگاه‌های امنیتی و خدمات ویژه کشورهای جامعه همسود در پایتخت تاجیکستان به منظور اتخاذ اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، آغاز به کار کرد.

آغاز نشست سران امنیتی جامعه همسود در «دوشنبه»/ مبارزه با افراط‌گرایی محور جلسه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشکک به نقل از «قیرتاک»، امروز سی‌وهشتمین جلسه شورای سران دستگاه‌های امنیتی و خدمات ویژه کشورهای جامعه همسود در شهر «دوشنبه» آغاز به کار کرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست مسائل مربوط به اقدامات مشترک برای تأمین امینت اطلاعاتی کشورهای جامعه همسود و جستجوی راههایی برای بهبود همکاری در چارچوب شورایی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بر اساس اطلاع منبع مذکور، یک جلسه مشترک نیز در زمینه مقابله با تهدید تروریستی گروه «داعش» و تبادل تجربه در زمینه مبارزه با گسترش افراط‌گرایی نیز در دستور کار این نشست قرار دارد.

اعضای شورای مذکور همچنین مسائل مربوط به سازماندهی تعاملات و تبادل اطلاعات نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و خدمات ویژه کشورهای عضو جامعه همسود را برای تأمین امنیت رویدادهای اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی و ورزشی در روسیه که در سال جاری رخ خواهد داد را بررسی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه روند اجرای برنامه همکاری برای مبارزه مشترک با تروریسم و رفتار خشونت‌آمیز افراط‌گرایان در دوره سال‌های 2014 تا 2016 را نیز بررسی می‌کنند.

این نشست که امروز (4 خردادماه) در پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرده است، 6 خرداد به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول