اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا خواستار توقف فعالیت شرکت نفت آمریکایی شد

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد با ارسال بیانیه‌ای از شرکت نفت و گاز آمریکایی «اکسون موبیل» درخواست می‌کند فعالیت‌های نفتی خود را در منطقه «اسکیبو» متوقف سازد.

ونزوئلا خواستار توقف فعالیت شرکت نفت آمریکایی شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته اطمینان داد که دولت این کشور آمریکای جنوبی مسئله دفاع از منطقه «اِسکیبو» را در رابطه با درخواست خود از شرکت آمریکایی «اکسون موبیل» مبنی بر متوقف ساختن فعالیت‌های نفتی در منطقه مذکور، از طریق سازمان‌ها و کانال‌های دیپلماتیک غیر رسانه‌ای پیگیری می‌کند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که موضوع «اسکیبو» را به سازمان‌ها و کانال‌های دیپلماتیک غیر رسانه‌ای ببریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا ضمن غیرقانونی توصیف کردن اقدامات «اکسون موبیل» تصریح کرد: بیانیه‌ای به «اکسون موبیل» می‌فرستیم؛ آب‌ها همچنان در خاک ما هستند. ونزوئلا حق حاکمیت «اسکیبو» را تایید می‌کند، تا زمانی که تصمیمی درباره سرزمین ما وجود نداشته باشد نمی‌توانند آب‌های خود را که برای مقاصد دیگر در نظر گرفته نشده‌اند مورد استفاده قرار دهند. در همین رابطه، بیانیه‌ای به «اکسون موبیل» ارسال می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که فعالیت‌های خود را در منطقه مذکور متوقف سازند.  

«رودریگز» همچنین اعلام کرد که دولت ونزوئلا در حال کار روی دفاع از خاک خود می‌باشد و با «اکسون موبیل» ارتباط برقرار کرده‌اند بدون اینکه تعیین کند آیا نشست و یا مبادله اطلاعات با کشور گویان جهت حل و فصل اقدامات نفتی داشته‌اند یا خیر.

«اسکیبو» منطقه‌ای میان غرب رودخانه «اسکیوو» تا کوه «رورائیما» (شرق ونزوئلا) می‌باشد؛ وسعت آن نیز 159 هزار و 542 کیلومتر مربع است که جمهوری تعاونی گویان آن را متعلق به خود می‌داند اما ونزوئلا نیز بر اساس پیمان ژنو در 17 فوریه 1966 (28 بهمن 1344) ادعای حاکمیت آن را دارد.

به گزارش فارس، اکسون موبیل شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان بوده که دفتر مرکزی آن در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول