اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه در پاسخ به فارس:

قرارداد اپراتورهای بندر شهید رجایی تا پایان شهریور تمدید شد/ سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بانکرینگ خلیج فارس

معاون وزیر راه از سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی ایران در بانکرینگ خلیج فارس خبر داد و گفت: قرارداد پورت اپراتورهای بندر شهید رجایی تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

قرارداد اپراتورهای بندر شهید رجایی تا پایان شهریور تمدید شد/ سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بانکرینگ خلیج فارس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعید نژاد امروز در نشست خبری دومین همایش ارگان های دریایی اظهار داشت: توسعه دریامحور با شعار برنامه‌های توسعه کشور و اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا از محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این همایش در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر است افزود: در این همایش 4 پنل برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: حدود 5 کمیته دریایی موضوع تدوین برنامه ششم را پیگیری می‌کند، مهمترین مسئله در این بخش که با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می‌شود، توسعه دریامحور است.

معاون وزیر راه افزود: آمایش سرزمین در برنامه ششم به سمتی است که توسعه کشور در راستای رشد سواحل، توسعه سواحل جنوبی و سواحل مکران هدایت شود.

وی با بیان اینکه خوداتکایی از دیگر محورها در این کمیته ها است،گفت: از مهمترین امکاناتی که در سالهای گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفت سواحل جنوبی کشور بود.

سعیدنژاد با بیان اینکه محوریت بنادر ایران در منطقه دنبال می شود گفت: با فضای حاصل شده استقبال از سوی خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به وجود آمد و این تاثیر جدی بر عکس العمل بنادر دیگر دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است،گفت: این توسعه باید همه جانبه باشد و با ساخت یک بندر موضوع تمام نمی‌شود؛ پس کرانه باید به طور کامل تامین شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی توسعه همه جانبه و اشتغالزایی در سواحل جنوبی را دنبال می کند، گفت: در سواحل جنوب متوسط جمعیت 4/8 نفر در کیلومتر و در کل کشور این رقم 48 نفر در کیلومتر است.

انصراف سرمایه‌گذار کنیایی بندر امام از سرمایه‌گذاری در این بند

سعیدنژاد با بیان اینکه مطالعات کاملی در شناخت سرمایه گذار کنیایی بندر امام انجام نشد گفت: با گروهی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی قراردادی 300 میلیون دلاری در دولت قبل منعقد شد اما این گروه حدود 6 ماه بعد به ما  اعلام کرد که آمادگی سرمایه گذاری ندارد.

تکذیب خرید 10 فروند کشتی از هلند

وی با بیان اینکه سازمان بنادر در دفاع از تولیدات داخلی استوار ایستاده است،گفت: شایعه خرید 10 فروند کشتی خارجی از هلند را تکذیب می‌کنیم.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال‌های گذشته با قراردادهایی که با بانکها منعقد کردیم، 60 میلیارد تومان اعتبار جدید به وجوه اداره شده افزوده شد و بدین ترتیب توانایی ارائه تسهیلات 300 میلیارد توما برای خرید شناور ایجاد شد.

پیگیری موضوع نظام وظیفه دریانوردان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در قانون جدید نظام وظیفه ماده 9 موضوع سربازی دریانوردان قید شده است، اما مدتی است که این موضوع اجرا نشد.

وی گفت: مالیات شرکتها و کارکنان در مناطق آزاد نیز موضوعی است که اجرایی شده است،بنابراین معافیت مالیاتی دریانوران نیز باید دنبال شود.

تمدید قرارداد اپراتورهای بندر شهید رجایی تا پایان شهریور

سعیدنژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف اپراتورهای بندر شهید رجایی اظهار داشت: در این باره مشاور ایرانی – خارجی گرفته‌ایم و درباره مدل واگذاری، زمان، نوع و کمیت واگذاری مسائل پیگیری شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شرایط رقابت پذیری بندر ایران در منطقه گفت: باید مشخص شود که چه مدل توسعه ای و در چه مدت زمانی اجرا شود و نحوه واگذاری اپراتوری به چه مدل باشد.

سعید نژاد اظهار داشت: فعلا قرارداد دو اپراتور فعلی بندر شهید رجایی تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

وی همچنین درباره طرح جامع بانکرینگ توضیح داد: 56 درصد سواحل خلیج فارس و عمان در اختیار ایران است و این ظرفیت مناسب بانکرینگ باید مورد توجه باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی برای بانکرینگ در خلیج فارس اظهار داشت: امیدواریم موضوع محقق شود.

ورود تجهیزات بندر شهید رجایی به کشور تا سال 95

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح تجهیز فاز 2 بندر شهید رجایی از طریق فاینانس چین پیگیری شده است و این موضوع در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تا سال 95 تجهیزات در فاز 2 بندر شهید رجایی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم بندر شهید رجایی در حال اجراست و فراخوان پیمانکار نیز انجام شده است و پروژه به صورت EPC  اجرا می شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول