اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مجیدی‌مهر در گفت‌وگو با فارس:

آخرین تغییرات مرحله فینال مسابقات بین‌المللی/ در فینال رشته تلاوت، قطعه تکراری نمی‌شنویم

مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از انتخاب 15 قطعه تلاوت برای قرائت شرکت‌کنندگان در مرحله فینال مسابقات خبر داد و گفت: امسال با تغییرات جدید در فینال مسابقات قرائت تکراری خوانده نمی‌شود.

آخرین تغییرات مرحله فینال مسابقات بین‌المللی/ در فینال رشته تلاوت، قطعه تکراری نمی‌شنویم

حمید مجیدی‌مهر مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس درخصوص برگزاری مرحله فینال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مرحله فینال رشته حفظ کل طبق روال همه مسابقات بین‌المللی به صورت قرنطینه برگزار می‌شود، به این صورت که شرکت‌کنندگان باید سه سوال یک صفحه‌ای را که برای همه یکی است پاسخ دهند.

فینالیست‌های رشته تلاوت قرنطینه نمی‌شوند

وی درخصوص فینال رشته تلاوت مسابقات گفت: در رشته تلاوت، سه قطعه برای شرکت‌کنندگان انتخاب شده که یک شبانه‌روز قبل در اختیار فینالیست‌ها قرار می گیرد تا با انتخاب خودشان یکی از قطعات را انتخاب و پس از یک شبانه‌روز تمرین در مرحله فینال قرائت کنند.

امسال در فینال قرائت، قطعه تکراری خوانده نمی‌شود

مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی با بیان اینکه تا سال گذشته همه شرکت‌کنندگان مرحله نهایی یک قطعه را برای تلاوت انتخاب می‌کردند، گفت: امسال برای جلوگیری از این اتفاق قطعاتی که در پاکت شرکت‌کنندگان قرار داده شده یکسان نیست به این صورت که 15 قطعه تلاوت انتخاب و در هر پاکت سه قطعه قرار داده شده و فینالیست‌ها با انتخاب پاکت قطعات مختلفی را انتخاب می‌کنند. پس امسال در فینال قرائت، قطعه تکراری خوانده نمی‌شود.

حذف مرحله نیمه نهایی در راستا کیفی شدن تلاوت‌ها

مجیدی‌مهر با اشاره به دو مرحله‌ای شدن رشته قرائت گفت: کمیته فنی مسابقات با بررسی‌ جوانب مختلف و در راستای کیفی شدن تلاوت‌ها امسال مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرائت را حذف و رقابت در این رشته در دو مرحله مقدماتی و فینال صورت می‌گیرد.

استقرار دو تیم داوری در رشته حفظ‌کل برای اولین‌بار

مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی درخصوص داوران این دوره از رقابت ها گفت: امسال 11 داور خارجی و 12 داور ایرانی کار قضاوت مسابقات را بر عهده دارند و برای اولین بار رشته حفظ مسابقات توسط دو تیم داوری قضاوت شد به این صورت که یک تیم متشکل از دو داور ایرانی و دو خارجی با استقرار در هتل، مرحله مقدماتی را قضاوت و تیم دیگر در سالن به قضاوت در رشته حفظ کل قرآن می‌پردازند.

وی درخصوص جوایز این مسابقات گفت: نفرات اول تا پنجم مسابقات امسال به ترتیب 600، 500، 400، 300، 200 و 100 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول