اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای‌عالی جنگل خبر داد

جلوگیری از قطع درختان جنگل هیرکانی با آغاز برنامه ششم توسعه

رئیس شورای‌عالی جنگل گفت: سیاست مشخص در مورد جنگل‎های هیرکانی رفتن به سمت جلوگیری از قطع درختان جنگل شمالی با آغاز برنامه ششم توسعه است.

جلوگیری از قطع درختان جنگل هیرکانی با آغاز برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ناصر مقدسی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی نقش شبکه سازمان‎های مردم‌نهاد محیط‌زیست برای ارتقای سرمایه اجتماعی اظهار کرد: این همایش در کارگروه مشترک سازمان محیط‌زیست و جنگل‌بانی بعد از مانور مشترک اطفای حریق دومین کار مشترک در استان گلستان است.

وی تصریح کرد: توافقی بین دو سازمان صورت گرفته و  براساس آن از ظرفیت مشارکت سمن‎ها در ماموریت‎های مشترک این دو سازمان استفاده می‎شود.

رئیس شورای‌عالی جنگل ادامه داد: هدف از مشارکت سمن‎ها سازماندهی و ایجاد فرایند و ظرفیت اجتماعی برای تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری کلان کشور است.

مقدسی اضافه کرد: سیاست‎های فعلی جوابگو نیست و روند مشارکت باید دچار دگرگونی اساسی شود.

وی اقتصاد سبز و اقتصاد کم‌کربن را راه‌حل مشکلات جامعه و محیط‌زیست دانست و افزود: نشست‎های ادواری با سمن‎ها برگزار می‎شود و به طور موضوعی معضلات زیست‌محیطی در این نشست‎ها مورد بررسی قرار می‎گیرد.

رئیس شورای‌عالی جنگل ادامه داد: در این مسیر به شبکه و سازمان مردم‌نهادی نیاز داریم که به این اعتقاد رسیده باشد که محیط‌زیست نباید به بهانه اقتصادی مورد تجاوز قرار گیرد.

مقدسی با بیان اینکه هیچ فعال محیط‌زیستی با توسعه پایدار مخالف نیست، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در این رابطه فرمودند «تمام فعالیت‎ها باید پیوسته محیط‌زیستی داشته باشد» اما در کارها و پروژه‎ها قانون‌گریزی دیده می‎شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کار برای شبکه‎های زیست‌محیطی فرهنگ‌سازی بوده و سطح فرهنگی محیط‌زیستی پایین است.

رئیس شورای‌عالی جنگل‎ها با بیان اینکه با پیشینه‎ای که داریم امروز باید سرمایه‎گذاری در بخش مشارکت زیست‌محیطی و فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد، افزود: در حوزه آسیب‌شناسی سمن‎ها جوان هستیم و تشکل‎ها قدمت چندان زیادی ندارند.

مقدسی خاطر‎نشان کرد: باید سمن‎ها بررسی شود که با چه خاستگاهی شکل گرفته و تا چه اندازه می‎تواند به اهداف دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه سیاست مشخص در مورد جنگل‎های هیرکانی رفتن به سمت جلوگیری از قطع درختان است، گفت: این موضوعی است که به سازمان محیط‌زیست پیشنهاد شده و باید فعالیت طرح‎های جنگلی در جنگل‎های شمال که موزه تاریخی هستند با آغاز برنامه ششم توسعه متوقف شود.

انتهای پیام/83015/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول