اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش همکاری اقتصادی روسیه و اکوادور

اکوادور و روسیه همکاری اقتصادی خود را با برگزاری یک کمیسیون بین دولتی در این کشور اوراسیایی افزایش می‌دهند.

افزایش همکاری اقتصادی روسیه و اکوادور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «خولیو پرادو» سفیر اکوادور در روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با برگزاری یک کمیسیون بین دولتی طی امروز و فردا در «مسکو» (پایتخت روسیه)، این 2 کشور همکاری اقتصادی خود را افزایش داده و به تقویت و تحکیم روابط دوجانبه با یکدیگر می‌پردازند.

«پرادو» در این راستا تاکید کرد که روابط دو جانبه بین اکوادور و روسیه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ چنانچه «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در سال‌های 2009 و 2013 به منظور تقویت و تحکیم روابط دو جانبه به این کشور اوراسیایی سفر کرده است.

این مقام اکوادور تصریح کرد: این سفرهای «کوره‌آ» به روسیه در راستای گسترش و تقویت هر چه بیشتر روابط دیپلماتیک دیرینه با این کشور اوراسیایی صورت گرفته که به زودی 70 ساله خواهد شد و آنچه‌ در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همکاری و مشارکت‌های راهبردی جدید بین این 2 کشور می‌باشد.

سفیر اکوادور در روسیه افزود: در حال حاضر روابط سیاسی بین «مسکو» و «کیتو» (پایتخت اکوادور) به دلیل نحوه نگرش این 2 کشور به وقایع موجود در جهان به صورت فزاینده حسنه شده و با استفاده از مراکز مختلف تاثیر‌گذار سعی دارند بتوانند روابط خود را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهند.

«پرادو» خاطرنشان کرد: رویکرد اکوادور برای سفر «کوره‌آ» به روسیه به علت پیشبرد روابط تجاری با این کشور به ویژه در حوزه مواد غذایی و شیلات است که این کشور آمریکای لاتین یکی از صادرکنندگان عمده این‌گونه محصولات می‌باشد.

سفیر اکوادور در روسیه در ادامه گفت: اکوادور دومین کشور آمریکای لاتین از لحاظ میزان تجارت با روسیه قرار دارد و در این زمینه از برزیل نیز پیشی گرفته است؛ تجارت اکوادور با این کشور اوراسیایی بالغ بر هزار و 400 میلیون دلار است و این مسئله بسیار برای ما با اهمیت و ارزشمند می‌باشد.

«پرادو» افزود: کمیسیون بین دولتی روسیه و اکوادور دارای دو بخش که شامل یک بخش شامل گسترش روابط دو جانبه در زمینه تجاری، استراتژیکی و محصولات کشاورزی و بخش دیگر در زمینه علم، فن‌آوری و سایر همکاری و مشارکت‌ها بین 2 کشور است.

سفیر اکوادور در روسیه متذکر شد: هم‌اکنون قدم در راه تقویت و گسترش روابط دو جانبه با روسیه در زمینه کشاورزی، تجارت و شیلات می‌گذاریم و در مرحله بعدی در زمینه علم، فن‌آوری و سایر همکاری و مشارکت‌ها فعالیت می‌کنیم.

«پرادو» در این میان گفت: روابط ما با روسیه بر اساس حضور و مشارکت در پروژه‌های نمادین و استراتژیک نهادینه شده و در این راستا روابطمان را با شرکت‌های بخش انرژی و راه‌آهن این کشور اوراسیایی تقویت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمامی پروژه‌های برق‌آبی با این کشور نیز به عنوان بخشی از مدل جدید خط تولید به سمت آنچه‌که امروز اکوادور را به سمت نوسازی و تغییر وابستگی به نفت می‌رساند، محسوب می‌شود و نشست این کمیسیون بین دولتی میان روسیه و اکوادور می‌تواند در این زمینه یاری رساند.

«پرادو» در انتها گفت: روسیه علاقه‌مند به ایجاد سرمایه‌گذاری در زمینه گسترش و تقویت همکاری و مشارکت در تمامی زمینه‌ها با اکوادور می‌باشد و گمان می‌کنم که این نشست کمیسیون بین دولتی این 2 کشور در «مسکو» بتواند بر روی برنامه‌ها و پروژه‌هایی که اکوادور نیز به آن‌ها تمایل دارد، متمرکز شود و می‌تواند برای طرفین سودمند واقع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول