اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
در دیدار سفیر ایران با رئیس راه‌آهن ازبکستان مطرح شد

راه‌اندازی کریدور چهارجانبه ایران-ترکمنستان-ازبکستان-قزاقستان تسریع می‌شود

رئیس راه‌آهن ازبکستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اجرایی شدن هر چه سریعتر کریدور 4 جانبه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان تاکید کرد.

راه‌اندازی کریدور چهارجانبه ایران-ترکمنستان-ازبکستان-قزاقستان تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «علی مردانی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان امروز با «آچیل بای رمت‌اف» رئیس شرکت راه‌آهن و نماینده مجلس سنا ازبکستان ملاقات کرد.

در این ملاقات طرفین به بررسی روابط 2 کشور در بخش ریلی پرداخته و بر گسترش همکاری‌ها در این زمینه تاکید کردند.

«رمت اف» در این ملاقات از همکاری جمهوری اسلامی ایران در ارائه تخفیف تعرفه‌های ریلی به ازبکستان تشکر و بر اجرایی شدن هر چه سریعتر کریدور 4 جانبه (موافقتنامه عشق‌آباد) و کریدور 3 جانبه ایران، افغانستان و ازبکستان که در سال 1382 به امضاء رسیده تاکید کرد.

وی با اشاره به مسیرها و کریدورهای موجود در منطقه، مسیر جمهوری اسلامی ایران را بهترین، ارزانترین و امن‌ترین مسیر دانست و اظهار امیدواری کرد در سال جاری شاهد افزایش حجم ترانزیت کالاهای ازبکی از این مسیر باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات با اشاره به اهمیت روابط 2 کشور خواستار رفع موانع و مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقلی و ترانزیت کالاهای 2 کشور به مقصد کشور ثالت شد و آمادگی تهران را برای همکاری در بخش حمل‌ونقلی اعلام داشت.

در این ملاقات، مردانی دعوت‌نامه «محسن پورسید آقایی» رئیس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به همتای ازبکی خود جهت شرکت در دوزادهمین نشست روسای راه‌آهن‌های کشورهای عضو «اکو» را تسلیم وی کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول