اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

حافظان کل و ۲۰ جزء تربیت‌شده در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت+اسامی

در سیزدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد بیش از ۲ هزار حافظ کل و ۲۰ جزء قرآن کریم شرکت کرده‌اند که در این گزارش اسامی این افراد منتشر می‌شود.

حافظان کل و ۲۰ جزء تربیت‌شده در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت+اسامی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تربیت حافظان قرآن یکی از مهم‌ترین مطالبات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه قرآن است بر همین اساس بسیاری از سازمان‌ها و نهادها با برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های مختلف، افراد را به حفظ قرآن کریم که دریچه‌ای برای فهم و تدبر در آیات الهی است، تشویق می‌کنند.

معاونت قرآن و عترت ارشاد یکی از نهادهای تأثیرگذار در امور قرآنی است که بر اساس مسئولیت تبلیغی و ترویجی هر سال اقدام به برگزاری آزمون‌هایی در عرصه قرآن می‌کند. این معاونت از چند سال گذشته برای توسعه فرهنگ حفظ قرآن کریم آزمون‌هایی طراحی کرد تا حفظ قرآن کریم را در بین مردم نهادینه کند که پس از روی کار آمدن حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» به عنوان معاون قرآن و عترت ارشاد، سال گذشته مباحث عترتی نیز در این آزمون‌ها گنجانده شد تا جایی که در دوازدهمین دوره این آزمون‌ها رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه نیز افزوده شد.

در این آزمون‌ که تفاوت‌های بسیاری با آزمون‌های قبلی داشت، 62 هزار و 914 نفر شرکت کردند که پس از اعلام نتایج به 170 نفر از برگزیدگان این دوره به قیدقرعه جوایزی اهدا شد.

سیزدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد نیز امسال با حضور 53 هزار و 620 نفر 11 اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور برگزار شد که 2 هزار و 430 نفر از آن‌ها در رشته حفظ کل و 20 جز شرکت کرده بودند.

در این دوره از آزمون قرآن و عترت ارشاد 41 هزار و 352 نفر را بانوان و 12 هزار و 268 نفر را آقایان تشکیل می‌دادند و استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، اصفهان، ‌یزد، خراسان رضوی، تهران و فارس از استان‌هایی بودند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند.

برای مشاهده اسامی حافظان کل و 20 جزء قرآن کریم شرکت‌کننده در سیزدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد که در راستای شفا‌ف‌سازی تعداد حافظان تربیت‌شده در این معاونت در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است، به     مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول