اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نیکاراگوئه و روسیه همکاری‌های نظامی خود را افزایش می‌دهند

فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه طی سفر به روسیه قصد دارد به تقویت و تحکیم همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه دفاعی بپردازد.

نیکاراگوئه و روسیه همکاری‌های نظامی خود را افزایش می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، ژنرال «خولیو سزار آویلس» فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه به منظور تقویت و تحکیم همکاری‌های دو جانبه به خصوص در زمینه دفاعی به روسیه سفر کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان نظامی نیکاراگوئه، فرمانده کل ارتش این کشور روز شنبه در بزرگترین رژه تاریخ نظامی روسیه که به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی ارتش این کشور بر آلمان نازی در جریان جنگ جهانی در میدان «سرخ» در «مسکو» (پایتخت روسیه) برگزار شد، شرکت کرد.

ژنرال «آویلس» در طول سفر خود به روسیه با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون ارشد وزیر دفاع این کشور نشستی برگزار کرد.

در طول این نشست، مقامات 2 کشور به طرح موضوعات و مسائل مربوط به منافع دو جانبه ، روابط دوستانه و همکاری و مشارکت‌های موجود بین نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و ارتش نیکاراگوئه پرداختند.

به طور مشابه، ژنرال «آویلس» با «ویکتور ایوانف»، «نیکلای پاتروشف» و «الکساندر بورتنیکوف»، رئیس سازمان مبارزه با مواد مخدر، دبیر شورای امنیت و رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) نیز دیدار کرد.

فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه با فرماندهان نظامی روسیه پیرامون موضوعات و مسائل مرتبط با تلاش‌های مشترک بین این 2 کشور برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و همچنین درباره همکاری و مشارکت‌های دو جانبه به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.

بیانیه سازمان نظامی نیکاراگوئه همچنین اعلام کرد که فرمانده کل ارتش این کشور از روسیه به دلیل حمایت، همکاری و مشارکت‌های دریافت شده برای تقویت و گسترش قابلیت‌های دفاعی و امنیتی نیکاراگوئه قدردانی کرد.

روسیه در حوالی شهر «ماناگوآ» (پایتخت نیکاراگوئه) یک مرکز آموزشی برای آماده‌سازی نیروهای سراسر نیکاراگوئه برای مبارزه با مواد مخدر در این کشور آمریکای لاتین تاسیس کرده است.

از بازگشت «دانیل اورتگا» رئیس جمهور کنونی نیکاراگوئه به منصب ریاست جمهوری از سال 2007 میلادی، این کشور آمریکای لاتین و روسیه روابط دو جانبه خود را در تمامی زمینه‌ها تقویت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول