اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار وزارت خارجه به دولت مزدور منطقه

ما از استقلال کشورهای کوچک خلیج فارس در مقابل سلطه جویی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا حمایت می کنیم و این کشور ها می توانند در مبارزه خود با سلطه جویی ابرقدرت ها روی نیروی توانمند انقلاب اسلامی حساب کنند.

هشدار وزارت خارجه به دولت مزدور منطقه

رخدادهای 21 اردیبهشت 1361

چکیده

  • وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه ای اقدام مشکوکی را که از سوی محافل صهیونیسم و امپریالیسم در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد افشا کرد .

 

  • آیت الله منتظری : اگر می خواهیم تبلیغات در افراد موثر باشد ، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و با عمل مردم را دعوت به اسلام کنیم .

 

  • آخرین خبرهای رسیده از جبهه ها حاکیست که واحدهای گشتی نیروهای ایران بمنظور شناسایی و تجسس مواضع دشمن وارد حومه خرمشهر شدند.

 

  • دریادار افضلی فرمانده نیروی دریایی : نیروی دریایی جمهوری اسلامی در سه ماه اول جنگ کار نیروی دریایی رژیم غاصب صدام را که خیلی هم مجهز بود تمام کرد.

 

  • در پی پیروزی سلحشوران و سپاهیان اسلام بر خصم زبون که منجر به آزادی و پاکسازی مناطق اشغالی شد آیت الله مرعشی نجفی در پیامی این پیروزی را به حضرت امام خمینی رهبر انقلاب تبریک گفت .

 

  • در رابطه با نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام شهید خالد اسلامبولی از سوی شهرداری تهران اطلاعیه ای منتشر شد.

هشدار وزارت خارجه ایران به دولت مزدور منطقه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای اقدام مشکوکی را که از سوی محافل صهیونیسم و امپریالیسم در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در آستانه پیروزی کامل قوای اسلام بر ارتش صدام صورت می گیرد افشا کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : اخیرا قابوس و حسنی مبارک بعنوان دو مهره شناخته شده آمریکا و اسرائیل پرچم مبارزه با انقلاب اسلامی و اتحاد با رژیم اشغالگر قدس را بر دوش گرفته و تحت عنوان حمایت از موجودیت رو به زوال رژیم صدام اعلام کرده اند که آماده اند به نفع این رژیم دست به اقدامات خشونت بار تازه ای بزنند .

در ادامه این اطلاعیه می خوانیم : ما ضمن تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران تا آزادی بیت المقدس و سراسر فلسطین اشغال شده از زیر چکمه های صهیونیست ها از مواضع انقلابی و اسلامی خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد توجه ملت عرب را به نکاتی جلب می کنیم.

وزارت خارجه در تشریح این نکات آورده است : صدام یک مهره صهیونیسم و یک عامل خطرناک آمریکا در منطقه است وی برای حفظ موقعیت اشغالگران قدس با تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران نه تنها به ارتش و ملت عراق بلکه به تمام ملت عرب خیانت کرده است و عملا بخش دوم قرار داد ننگین کمپ دیوید را با این تجاوز خونین به اجرا درآورده است .

در این اطلاعیه و در تشریح نکته دوم آمده است : اتحاد حسنی مبارک ، قابوس ، ملک حسین و سایر مزدوران آمریکا در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران ، نشان دهنده میزان وحشت صهیونیست ها از انقلاب اسلامی است ، جا دارد ملت عرب از خود بپرسد : چرا و به چه دلیل رژیم مصر از یک سو دست در دست بگین این تروریست معروف می گذارد و از سوی دیگر سرباز و تجهیزات و مهمات برای نابود کردن شهرها و مردم بی دفاع جمهوری اسلامی ایران به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام می دارد ؟

در بند سوم این اطلاعیه آمده است : ما بار دیگر تاکید می کنیم که طرفدار سیاست همزیستی مسالمت آمیز و حفظ صلح و ثبات به نفع مستضعفین و مسلمین در سطح منطقه بوده و این جنگ تحمیلی را برای ایجاد و حفظ صلح و ثبات بنفع مستضعفین تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

در نکات 5 و 6 این اطلاعیه نیز آمده است : ما از استقلال کشورهای کوچک خلیج فارس در مقابل سلطه جویی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا حمایت می کنیم و این کشور ها می توانند در مبارزه خود با سلطه جویی ابرقدرت ها روی نیروی توانمند انقلاب اسلامی حساب کنند و تاکید می کنیم که ما همواره در کنار ملت عراق برای مبارزه با صدام و در کنار ملت عرب برای مبارزه با صهیونیسم بوده و خواهیم بود و در راه آزادی ملت عراق و آزادی بیت المقدس از چنگال صهیونیسم جهانی به وظایف قانونی ، بین المللی و اسلامی و انسانی خود عمل خواهیم کرد . (1)

آیت الله منتظری : جامعه اسلامی باید دارای تشکیلات سیاسی قوی باشد

در پایان کار اولین روز سمینار مسئولین دفاتر تبلیغات اسلامی کشور شرکت کنندگان در این سمینار عصر دیروز به حضور آیت الله منتظری رسیدند .

در این دیدار آیت الله منتظری طی سخنانی در رابطه با تبلیغات اظهار داشت : تبلیغات از مهمترین مسائل است و یک جامعه اسلامی باید دارای تشکیلات سیاسی قوی باشد و بحمدالله در اسلام منابع علمی قوی وجود دارد و باید مسئولین تبلیغاتی کشور با دسته بندی علوم مختلف اسلامی و تهیه جزوات و کتابهای مفید و آسان ، آن ها را در اختیار جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار مردم قرار دهند و از نظر علمی و تبلیغاتی تمام افراد جامعه را زیر پوشش قرار دهند .

وی گفت : اگر می خواهیم تبلیغات در افراد موثر باشد ، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و با عمل مردم را دعوت به اسلام کنیم . (2)

مزدوران بعثی در خرمشهر به دام افتادند

آخرین خبرهای رسیده از جبهه ها حاکیست که واحدهای گشتی نیروهای ایران بمنظور شناسایی و تجسس مواضع دشمن وارد حومه خرمشهر شدند. این گزارش حاکی است با آزاد شدن شهر مرزی شلمچه که قبل از ظهر دیروز صورت گرفت سپاهیان اسلام حلقه محاصره خرمشهر را هر لحظه تنگ تر می کنند.

مزدوران بعثی که در داخل خرمشهر موضع گرفته اند و با حملات کور تلاش می کنند تا محاصره را بشکنند هر لحظه عقب نشینی می کنند. همچنین بر اساس آخرین گزارش های رسیده چند واحد از نیروهای اسلام در مسیر جاده اهواز – خرمشهر پیشروی خود را به سوی این شهر ادامه داده و مواضع  بعثیون را در این جبهه زیر آتش سنگین خود دارند . (3)

دریادار افضلی : کار نیروی دریایی صدام را در سه ماه اول جنگ تمام کردیم

دریادار افضلی فرمانده نیروی دریایی در گفت و گویی اعلان کرد : نیروی دریایی جمهوری اسلامی در سه ماه اول جنگ کار نیروی دریایی رژیم غاصب صدام را که خیلی هم مجهز بود تمام کرد و تاکنون نیز تسلط کامل و نظارت نیروی دریایی ما بر آب های ساحلی و بین المللی منطقه مان محرز است و امنیت تردد کشتی های تجاری را در بنادر کشور تامین کرده ایم . (4)

پیام تبریک آیت الله مرعشی نجفی به امام خمینی

در پی پیروزی سلحشوران و سپاهیان اسلام بر خصم زبون که منجر به آزادی و پاکسازی مناطق اشغالی از بقایای مزدوران بعثی در خاک میهن اسلامیمان شد آیت الله مرعشی نجفی در پیامی این پیروزی را به حضرت امام خمینی رهبر انقلاب تبریک گفت . (5)

خیابان پارک وزرای سابق به نام شهید خالد اسلامبولی نامگذاری شد

در رابطه با نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام شهید خالد اسلامبولی از سوی شهرداری تهران اطلاعیه ای منتشر شد.

در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است : بنا به درخواست امت حزب الله و به پاس قدردانی از خون پاک شهید سروان خالد اسلامبولی شورای نامگذاری شهر تهران ضمن اعلام تنفر خود از این اقدام بی دادگاه مصر و حکام دست نشانده آن خیابان پارک وزرای سابق منشعب از خیابان آیت الله دکتر بهشتی را که سفارت مصر سابقا در آن قرار داشته است را به نام شهید سروان خالد اسلامبولی نامگذاری کرد . (6)

پی نوشت:

1- کیهان ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
2- جمهوری اسلامی ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه4
3- اطلاعات ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
5- کیهان ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
6- اطلاعات ، 21 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول