اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی اعمال فشار علیه آرژانتین صورت گرفت

تلاش نمایندگان بلژیک برای محدود کردن فعالیت‌های صندوق کرکس

نماینده حزب سوسیالیست بلژیک ضمن انتقاد از اقدامات صندوق کرکس علیه دولت آرژانتین، گفت نمایندگان کشورش قصد دارند طرحی را برای محدود کردن فعالیت‌های این صندوق در ماه آینده به تصویب برسانند.

تلاش نمایندگان بلژیک برای محدود کردن فعالیت‌های صندوق کرکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «احمد لائوج» نماینده حزب سوسیالیت بلژیک روز گذشته اقدام صندوق کرکس علیه آرژانتین را غیر قابل پذیرش دانست و اعلام کرد که طرح پیشنهاد شده توسط نمایندگان کشورش برای محدود کردن فعالیت‌های این صندوق، در ماه آینده تصویب خواهد شد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: بلژیک قصد دارد نقشی پیشگامانه را در مبارزه با صندوق کرکس ایفا کند و قانونی که در مسیر تصویب نهایی قرار دارد، سلاح‌های جدیدی جهت مقابله با اقدامات غیر اخلاقی به قوه قضاییه بلژیک اعطا خواهد کرد.

طبق متنی که در اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) توسط نمایندگان بلژیک منتشر شد، این لایحه قصد دارد محدودیت‌هایی را برای نوع خاصی از طلبکاران که به دنبال سود نامشروع هستند ایجاد کند؛ بنابراین به یک نوع خاص از وام‌گیرندگان اختصاص پیدا نمی‌کند، بلکه تمامی کشورهای بدهکار را در بر می‌گیرد.

اظهارات این مقام بلژیکی در حالی مطرح شد که طی هفته جاری، صندوق سرمایه‌گذاری «ان‌ام‌ال» متعلق به «پاول سینگر» (صهیونیست میلیاردر و اولین شاکی پرونده بدهی دولت آرژانتین) در خصوص تحریم حساب‌های سفارت آرژانتین در بلژیک اطلاع‌رسانی کرد؛ چنین مسئله‌ای کمپین‌های سیاسی را بین لایحه حزب حاکم و لایحه اپوزیسیون تقسیم می‌کند.

این نماینده بلژیکی در ادامه افزود: تصادفی باشد یا خیر، خبر تلاش برای تحریم حساب‌های بانکی آرژانتین در بلژیک بیانگر ارتباط آن با لایحه ما می‌باشد که به دنبال تنظیم و محدود کردن مطالبات قضایی این صندوق‌ها است؛ شرایط ما را وادار به واکنشی سریع می‌کند.

وی ضمن اشاره به رسوایی مالی صندوق‌های مذکور اذعان داشت که تمامی تشکل‌های سیاسی بلژیک از قانون جدید حمایت می‌کنند و این قانون بسیار استثنایی و بیانگر تمایل برای مقابله با این‌گونه اقدامات مالی می‌باشد.

آرژانتین با صندوق کرکس دچار اختلاف می‌باشد زیرا از این کشور آمریکای لاتینی خواسته که حکم قاضی فدرال نیویورک مبنی بر پرداخت 1330 میلیون دلار بدهی (اوراق قرضه موجود از سال 2001) را بپذیرد.

اگر آرژانتین 93 درصد از بدهی کلی خود را به حالت عادی بازگرداند، 7 درصد باقی نیز متعلق به طلبکارانی می‌باشد که تجدید ساختار بدهی را در سال‌های 2005 و 2010 نپذیرفته‌اند.

در ماه فوریه (بهمن 93)، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین صندوق کرکس را به علت مطالبات خود از دولت بوینوس آیرس، مافیا توصیف کرد و اطمینان دارد که این کشور آمریکای لاتینی بیش از 400 میلیون دلار به صندوق مذکور پرداخت نخواهد کرد.

در 21 آوریل (1 اردیبهشت) نیز «آنیبال فرناندز» رئیس کابینه دولت آرژانتین اذعان داشت که «آلبرتو نیسمن» دادستان سابق پرونده آمیا که در ماه ژانویه (دی 93) در خانه خود در حالی که جان خود را از دست داده بود پیدا شد و مسئولیت رسیدگی به پرونده حمله به مرکز یهودیان آرژانتین را بر عهده داشت نیز با صندوق کرکس ارتباط داشته و به دنبال بی‌ثبات ساختن دولت فعلی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول