اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افتخاری مطرح کرد

معاونت قرآنی در ریاست جمهوری راه‌اندازی شود

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز جامعه به فعالیت‌های قرآنی گفت: جامعه قرآنی خواستار توجه بیشتر و تشکیل معاونت قرآنی در ریاست جمهوری هستند.

معاونت قرآنی در ریاست جمهوری راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مجمع مؤسسات قرآنی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان و مدیران قرآنی امروز 19 اردیبهشت ماه در سالن مؤسسه دارالتحفیظ برگزار شد.

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: انتظار جامعه قرآنی این بود که یک معاونت قرآنی در ریاست جمهوری داشته باشند که در نهایت این خواسته منجر به تشکیل معاونت قرآن و عترت شد اما با این وجود جامعه قرآنی همچنان خواستار تشکیل معاونت قرآنی در ریاست جمهوری هستند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای توسعه برنامه‌های قرآنی امسال بودجه خوبی به تصویب رسانده است، افزود: با پافشاری‌ها توانستیم 10 میلیارد تومان بودجه به نام قرآن مصوب کنیم که البته در کنار آن نام چند گروه دیگر هم گنجانده شد اما با این وجود این بودجه می‌تواند نقش مؤثری در توسعه برنامه‌های قرآنی داشته باشد.

افتخاری در ادامه با اشاره به اینکه بیمه فعالان قرآنی پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: بیمه فعالان قرآنی تا زمان تشکیل صندوق قرآنیان و استقلال آن باید از طریق صندوق هنرمندان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بودجه صندوق هنرمندان سال گذشته حدود 18 میلیارد تومان از بودجه سالیانه بود که بخشی از آن را نیز قرآنیان شامل می‌شدند گفت: امسال این بودجه به 76 میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم با این رویکرد توجه فعالان قرآنی و برنامه‌های این قشر ارتقا یابد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت و هدایت مؤسسات قرآنی مردم نهاد افزود: ما در تعیین اولویت‌ها تلاش کردیم تا علاوه بر هدایت و حمایت از مؤسسات قرآنی گامی به سوی استقلال آنها نیز برداریم که امیدواریم در سال جاری با تحقق بودجه قرآنی و تدابیر مسئولان در تقسیم بودجه‌ها شاهد تحقق این امر باشیم.

وی در ادامه خواستار تسریع در تشکیل اتحادیه مدغم شد و گفت: این نهال قرآنی باید تاکنون تنومند می‌شد اما به دلیل علاقه هر گروهی برای خدمت به قرآن ادغام اتحادیه قرآنی با تأخیر روبه‌رو شده است که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شده و با تشکیل اتحادیه مدغم شاهد رشد روزافزون برنامه‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول