اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض آرژانتین از رفتارهای دوپهلوی صندوق کرکس

دولت آرژانتین ضمن اعتراض از رفتارهای دوپهلوی مقامات صندوق کرکس اعلام کرد: این صندوق سایر طلبکاران این کشور آمریکای جنوبی را آماده پذیرش اوراق قرضه جدید و توافق با آرژانتین اعلام کرده ولی موضع خود را برای حل اختلافات تغییر نمی‌دهد.

اعتراض آرژانتین از رفتارهای دوپهلوی صندوق کرکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، دولت آرژانتین روز گذشته ضمن انتقاد از عملکرد مقامات صندوق کرکس اعلام کرد که به گفته این صندوق سایر طلبکاران این کشور آمریکای جنوبی که دیگر وارد هیچ معامله‌ای با دولت آرژانتین نشده‌اند حاضر به پذیرش اوراق قرضه جدید هستند و بدون هیچ پیش شرطی با مقامات آرژانتینی مذاکره می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی آرژانتین صندوق کرکس با توجه به وجود طلبکارانی که حاضر به تأیید مبادلات سال 2005 تا 2010 با این کشور آمریکای جنوبی نبوده‌اند (حدود 7 درصد از طلبکاران) طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: اکنون وقت مذاکره و برطرف کردن اختلافات موجود است.

این طلبکاران در دادگاه نیویورک از دولت آرژانتین شکایت کرده و خواستار گرفتن تمامی ارزش اوراق قرضه خود شدند.

صندوق کرکس همچنین طی اظهارات دیگری بیان کرده که برای اوراق قرضه سال‌های آتی مبلغی از جمله 900 میلیارد دلار به آرژانتین پیشنهاد شده که این کشور تنها 400 میلیارد آن را پذیرفته است، به اعتقاد مقامات این صندوق گفت وگو در خصوص این مسئله برای دولت آرژانتین سخت و بد خواهد بود.

این در حالی است که صندوق کرکس آرژانتین و طلبکارانش را آماده انجام مذاکره و حل اختلافاتشان می‌داند ولی مقامات آن از موضع خود عقب نکشیده و حاضر به تغییر درخواستشان برای دستیابی به توافق نیستند.

به گفته دولت آرژانتین صندوق کرکس حقیقت این پیشنهاد را بیان نکرده و مشخص نمی‌کند که توافق و مذاکره این کشور با صندوق کرکس چه نفعی برای مقامات آن دارد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول