اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رئیس خدمات گمرکی روسیه اعلام کرد

آزمون سخت قرقیزستان برای الحاق کامل به اتحادیه گمرکی

رئیس خدمات گمرکی روسیه اظهار داشت: سران اتحادیه گمرکی شرایط سختگیرانه‌ای را در زمینه الحاق کامل قرقیزستان به اتحادیه گمرکی اجرا می‌کنند.

آزمون سخت قرقیزستان برای الحاق کامل به اتحادیه گمرکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک به نقل از «کانیوز»، «آندری بلیانین‌اف» رئیس خدمات گمرکی فدرال روسیه امروز در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد ، سخت‌ترین شرایط از سوی رهبری این کشور برای ورود قرقیزستان به اتحادیه گمرکی لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات سیاسی در این خصوص مدتها قبل اتخاذ شده است، تصریح کرد اما فرآیند دولتی در داخل جمهوری قرقیزستان برای ورود به این اتحادیه در اسرع وقت به انجام رسیده است.

به گفته این مقام روس، امروزه روند فنی اجرایی کردن ورود قرقیزستان به اتحادیه گمرکی در حال اجرا می‌باشد ضمن آنکه سطح آمادگی قرقیزستان برای مرحله نخست ورود به انجمن‌های یکپارچه‌سازی حدود 99 درصد است.

از سوی دیگر، اخیرا «تمیر ساریف» نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد: رئیس جمهور،  دولت و پارلمان قرقیزستان نیز برای پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصمیم‌گیری کرده‌اند.

به گفته ساریف، قرقیزستان در هر صورت به عضو اتحادیه  اقتصادی اوراسیا تبدیل خواهد شد اما به قدری زمان برای توافق بر سر برخی از پروتکل‌های نیاز است.

نخست وزیر قرقیزستان همچنین تأکید کرد که هر 2 پروژه نیاز به هماهنگی دارد و باید توسط پارلمان همه کشورهای شرکت‌کننده در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تصویب برسد.

این مسئله در حالی است که در تاریخ هشتم ماه می سال جاری اسناد پیمان الحاق قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط همه سران کشورهای عضو اتحادیه گمرکی امضا خواهد شد اما امضای برخی از پروتکل‌ها به تأخیر خواهد افتاد.

پس از امضای اسناد مذکور، این اسناد باید روال داخلی تصویب توسط تمام کشورهای عضو اتحادیه گمرکی را طی کند.

قرقیزستان قرار بود از تاریخ 9 ماه می سال جاری به طور رسمی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا وارد شود اما به دلیل برخی مسائل حقوقی و فنی این امر برای چندین ماه به تعویق افتاد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول