اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رؤسای جمهور روسیه و کوبا در مسکو دیدار کردند

رؤسای جمهور کوبا و روسیه طی دیداری رسمی به بررسی روابط دوجانبه موجود بین 2 کشور از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری پرداختند.

رؤسای جمهور روسیه و کوبا در مسکو دیدار کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «ولادیمیر پوتین» و «رائول کاسترو» رؤسای جمهور روسیه و کوبا ساعاتی پیش طی نشستی در مسکو پایتخت روسیه ضمن بررسی روابط دوجانبه خود در زمینه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی در مورد همکاری‌های اخیر بین 2 کشور به گفت‌وگو پرداخته و نقطه نظرات خود در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث قرار دادند.

«کاسترو» روز پنجم ماه جاری به دعوت «پوتین» برای شرکت در هفتادمین سالگرد پیروزی این کشور اوراسیایی بر فاشیسم در 9 می وارد مسکو شده است.

«کاسترو» در دیداری رسمی با «دمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه در روز گذشته بیان کرده بود که به دلیل روابط خوب و دوستی صمیمانه‌ای که دولت و ملت کوبا با این کشور دارند هرگز حاضر به از دست دادن فرصت حضور در این جشن نبوده است.

در حال حاضر کوبا به عنوان مهمترین شریک روسیه در منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به شمار رفته و هم اکنون به درخواست نهادهای بین‌المللی گفت‌وگوهای فشرده‌ای در این رابطه با مقامات روسی دارا می‌باشد.

در این راستا «پوتین» در سال 2000 و تابستان 2014 به کوبا سفر کرده و «مدودف» نیز در سال 2008 دیداری از این کشور آمریکای مرکزی داشته است.

از سویی دیگر رئیس جمهور کوبا نیز در سال 2009 و 2012 پس از 25 سال غیبت در عرصه بین‌المللی به روسیه سفر کرده است.

هر 2 کشور در ژانویه 2009 تفاهم‌نامه‌ای را براساس اصول همکاری‌های استراتژیک امضا کرده و فردا همچنین قصد دارند پنجاه‌وپنجمین سالگرد روابط دوجانبه‌شان را جشن بگیرند.

روسیه همچنین در رابطه با بهبودی روابط بین کوبا و ایالات متحده آمریکا تأکید کرده بود که تحریم‌های 50 ساله آمریکا علیه کوبا هرچه زودتر باید لغو شود تا مسیر این فرآیند هموارتر گردد.

به گزارش رسانه‌های محلی روسیه برنامه فردا 8 می «کاسترو» پس از صرف ناهار به همراه رئیس جمهور این کشور قرار دادن حلقه گل بر روی مزار سرباز گمنام روسی قبل از شروع رژه نظامی در این کشور می‌باشد.

طی برگزاری مراسم سالگرد پیروزی روسیه در روز شنبه علاوه بر «کاسترو» سایر مقامات و رهبران خارجی و داخلی نیز به سخنرانی خواهند پرداخت.

در این مراسم نمایندگان بسیاری از ارگان‌های بین‌المللی مانند یونسکو و سازمان ملل و همچنین مقامات منطقه‌ای شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که روابط موجود بین کوبا و روسیه به دلیل برگزاری جلسه ویژه کمیسیون بین دولتی برای همکاری اقتصادی- تجاری و علمی- فنی هر 2 کشور که 22 آوریل (2 اردیبهشت) در «قازان» روسیه تشکیل شد تقویت یافته است.

در این سفر افرادی چون «ریکاردو کابریساس روئیس» معاون شورای وزیران ،«برونو رودریگز پارریا» وزیر امور خارجه ،«لئوپولدو سینترا فریاس» فرمانده ارتش و نیروهای مسلح کوبا و «امیلیو لوزادا» سفیر این کشور در روسیه «کاسترو» را همراهی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول