اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

امضای تفاهمنامه همکاری بین صلیب سرخ جهانی و ترکمنستان

در سفر دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی به ترکمنستان اسناد همکاری بین این سازمان و «عشق‌آباد» در زمینه فعالیت و همکاری‌های حقوقی به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری بین صلیب سرخ جهانی و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، خبرگزاری دولتی ترکمنستان روز پنجشنبه در گزارشی ضمن تایید این مطلب تصریح کرد، «الحاج اس سی» دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی در جریان سفر به عشق‌آباد در همایش منطقه‌ای این انجمن جهانی که در آن مسئولین انجمن صلیب سرخ و هلال احمر کشورهای گرجستان، استونی، ایران، افغانستان و ترکمنستان حضور داشتند، شرکت کرد.

در جریان این همایش منطقه‌ای صلیب سرخ و هلال احمر ابعاد مختلف همکاری‏‌های انجمن‌های محلی و ملی این سازمان در کشورهای منطقه و نیز نحوه و تجربه تعاملات در زمینه ارائه کمک‌های انسان دوستانه و امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارائه گزارش‌های عملکرد انجمن‏‌های ملی فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی و نیز تدوین برنامه‌های جدید همکاری از دیگر محورهای این همایش منطقه‌ای بود که در محل ساختمان وزارت امور خارجه ترکمنستان برگزار شد.

از سوی دیگر «الحاج اس سی» دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی شب گذشته با «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز دیدار و گفت‌و گو کرد.

در جریان این ملاقات مسائل جاری و دورنمای تعاملات دولت ترکمنستان با فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و طرفین بر عزم جدی برای توسعه و گسترش همکاری در حاشیه اهداف و برنامه‌های سازمان مذکور تاکید کرده‌‏اند.

در سال 1986 اعضای جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گردهم آمدند و نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را پایه‌گذاری کردند.

کنفرانس جهانی صلیب سرخ و هلال احمر معمولاً هر 4 سال یکبار تشکیل می‌شود و قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر پس از سال 1986 در «ژنو» 2 بار دیگر در سال‌های 1995 و 2006 تمدید و تصویب گردید.

صلیب سرخ و هلال احمر مجموعه‌ای از سازمان‌های با اهداف و اساسنامه مشترک می‌باشد که در بیش از 190 کشور دنیا نمایندگی‌های بومی دارند و به صورت بین‌المللی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول