اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس:

سطح تلاوت مصری‌ها افول کرده است/ ایران نیازی به حضور قاریان متوسط مصری ندارد

قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در حال حاضر ایرانیان تلاوتی با کیفیت‌تر از مصری‌ها ارائه می‌دهند، گفت: دلیلی ندارد ما اصرار به حضور قاریان متوسط مصری داشته باشیم و از طرفی به قاریان توانمند ایرانی توجه نکنیم.

سطح تلاوت مصری‌ها افول کرده است/ ایران نیازی به حضور قاریان متوسط مصری ندارد

«جعفر فردی» قاری بین المللی قرآن کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسابقات و نمایشگاه قرآن باید مکانی برای شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی باشد، اظهار داشت: با وجود داشتن فعالان و نخبگان قرآنی فراوان در کشور مسئولان نسبت به شناسایی و معرفی آنها اهتمام ندارند البته سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این مشکل تا حدودی برطرف شد.

مسئولان افتخارآفرینان قرآنی را نمی‌شناسند

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در مسجد خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس، افزود: در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر شب یک خانواده قرآنی دعوت می‌شد تا به مردم و بازدیدکنندگان معرفی شود که یکی از شب‌ها نیز من به همراه برادرم در مسجد جامع خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس حضور یافتیم که این برنامه یکی از بهترین تدابیر مسئولان بود اما به دلیل عدم استقبال مردم تأثیرگذاری خوبی نداشت.

فردی با بیان اینکه معرفی فعالان قرآنی نقش مؤثری در تشویق افراد به حرکت در مسیر امور قرآنی دارد، خاطر نشان کرد: مسئولان، بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان را می‌شناسند اما از افتخارآفرینان قرآنی کشورمان خبر ندارند که این نشانگر ضعف رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در معرفی نخبگان قرآنی کشور است.

تکریم نخبگان قرآنی باعث تشویق افراد به فعالیت در این عرصه می‌شود

وی با اشاره به تلاش‌های فعالان قرآنی که موفق به کسب رتبه بین‌المللی می‌شوند، گفت: برای شکوفایی استعدادهای قرآنی و تشویق افراد به فعالیت‌ در این عرصه باید نخبگان قرآنی را معرفی و تکریم کنیم؛ البته مسابقات قرآن نیز می‌تواند اثرگذاری خوبی در ایجاد موج قرآنی در جامعه داشته باشد.

سطح قاریان مصری افول کرده است/ایران نیازی به حضور چند قاری متوسط مصری ندارد

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه قهرمانان قرآنی کشورمان مغفول مانده‌اند، افزود: وزیر اوقاف مصر اعلام کرده که هیچ قاری مصری به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعزام نمی‌شود؛ آنها باید بدانند که ما نیازی به حضور چند قاری مصری نداریم چرا که دیگر مصری‌ها برترین قاریان جهان نیستند و سطح تلاوت قاریان نسل کنونی آنها افول کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما همواره تبلیغ مصر را می‌کنیم و سطح توانمندی‌های قاریان کشورمان را نادیده می‌گیریم، گفت: در گذشته مصر قاریان توانمندی‌ همچون استاد «غلوش» و «محمدشحات انور» داشت که با حضور در ایران باعث پیشرفت سطح تلاوت کشورمان می‌شدند اما در حال حاضر ایرانیان تلاوتی با کیفیت‌تر از مصری‌ها ارائه می‌دهند و دلیلی ندارد ما اصرار به حضور قاریان متوسط مصری داشته باشیم و از طرفی به قاریان توانمند ایرانی توجه نکنیم.

مسئولان، تلاوت قاری ایرانی را مقدمه تلاوت قاریان مصری قرار می‌دهند

فردی به لزوم اهمیت دادن به قاریان ایرانی اشاره کرد و افزود: مسئولان باید به جوانان خوش‌خوان کشورمان توجه بیشتری کنند نه اینکه تلاوت قاری ایرانی را مقدمه‌ای برای تلاوت قاری مصری قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسابقات و نمایشگاه قرآن باید طوری برنامه‌ریزی شود که نه تنها جامعه قرآنی بلکه تمامی اقشار جامعه را جذب کند، گفت: امیدواریم امسال با برگزاری باشکوه مسابقات قرآن و افتخارآفرینی نمایندگان کشورمان شاهد حضور پررنگ و معرفی مناسب آنها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول