اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش چین و «سلاک» برای گسترش روابط دو جانبه

چین و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) قصد دارند روابط دو جانبه خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند.

تلاش چین و «سلاک» برای گسترش روابط دو جانبه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، دولت چین و سازمان جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) قصد دارند روابط دو جانبه خود را در زمینه‌‎هایی از قبیل زیرساخت‌ها، انرژی، ارتباطات از راه دور، اتصالات و تغییر شرایط آب‌و‌هوایی و .. گسترش و توسعه دهند.

پروژه‌هایی در زمینه‌های زیر ساختی، انرژی و ارتباطات از راه دور از جمله چالش‌های بزرگ اتحاد و همبستگی میان چین و سازمان «سلاک» برای سال جاری میلادی می‌باشد.

«وانگ بائودونگ» معاون مدیر کل وزارت امور خارجه چین در حوزه آمریکای لاتین و کارائیب پیش از هشتمین نشست وزرای خارجه عضو سازمان «سلاک» که امروز در «کیتو» (پایتخت اکوادور) برگزار می‌شود، بر دستاوردهای میان این کشور آسیایی و سازمان «سلاک» تاکید کرد.

«ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور روز گذشته گزارش داد که در روز 5 می سال جاری (امروز) وزرای خارجه عضو سازمان «سلاک» به منظور تصویب دستور کار این سازمان تا سال 2020 میلادی نشستی با یکدیگر برگزار می‌کنند.

«بائودونگ» در این راستا افزود: چین و کشورهای آمریکای لاتین در جهت رفاه مردم خود با یکدیگر در حال همکاری و مشارکت‌های مشترک هستند و بدین ترتیب یک دستور کار بر اساس برابری، سود متقابل و توسعه مشترک بین آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان «سلاک» چندی پیش در «پکن» پایتخت چین نشست 2 روزه سلاک - چین را برپا کردند؛ این نشست در روزهای 8 و 9 ژانویه (18 و 19 دی 93) با هدف افزایش همکاری‌ها بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین و چین در پایتخت این کشور آسیایی برگزار شد؛ در این نشست چین متعهد به سرمایه‌گذاری 250 میلیارد دلاری طی 10 سال آینده در بین کشورهای عضو سازمان «سلاک» شد.

اکوادور ریاست موقت سالانه سازمان «سلاک» را در اجلاسی که طی روزهای 28 و 29 ژانویه (8 و 9 بهمن 93) در کاستاریکا برگزار شد بر عهده گرفت؛ کاستاریکا این مسئولیت را طی سال 2014 برعهده داشت.

سازمان «سلاک» در فوریه سال 2010 به منظور مقابله با بحران اقتصادی با حضور 33 کشور جامعه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در مکزیک تاسیس شد؛ تاسیس این سازمان بدون حضور آمریکا و کانادا به کشور‌های عضو این سازمان اجازه داده تا بدون دخالت این 2 قدرت تصمیم‌های لازم در رابطه با سرنوشت خود را بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول