اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پالایشگاه اراک همچنان قربانی می گیرد/ ۵ مصدوم جدید و مرگ ۳ مصدوم قبلی

پالایشگاه شازند اراک امروز در حالی برای سومین بار در هفت روز اخیر دچار حادثه شد و ۵ نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد که خبر می‌رسد ۳ مصدوم از ۸ مصدوم حوادث چند روز قبل درگذشته‌اند.

پالایشگاه اراک همچنان قربانی می گیرد/ ۵ مصدوم جدید و مرگ ۳ مصدوم قبلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ساعت 13:30 عصر امروز پنج نفر از متخصصین صنعت نفت فعال در پالایشگاه شازند اراک با گاز ازت مسموم و به اراک منتقل شدند.

در همین رابطه یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: این حادثه به علت تعمیر واحد RCD (واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) صورت گرفت که در پی آن پنج نفر نفر از نیروهای پالایشگاه شازند شدیداً دچار مسمومیت با گاز شده و به بیمارستانی در اراک اعزام شدند.

وی با اشاره به دو حادثه هفته گذشته در این پالایشگاه گفت: در دو حادثه قبل نیز 8 نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنان به دلیل مرگ مغزی ناشی از گازگرفتگی جان باختند.

این گزارش حاکی است پالایشگاه شازند اراک پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور محسوب می‌شود و بنزین یورو 4 توزیع شده در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج را تامین می‌کند، اما در یک سال اخیر هر دو یا سه ماه دچار حادثه شده است.

در یک هفته اخیر 13 نفر در این پالایشگاه دچار گاز گرفتگی شدند که 3 نفر از این مصدومان دچار  مرگ مغزی شده و از دنیا رفتند؛ بر اساس اخبار رسیده مصدومان حادثه امروز به بیمارستان امیرکبیر اراک منتقل شدند.

پالایشگاه شازند روزانه 14 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تولید می‌کند که ادامه ‌دار بودن این حوادث منجر به طولانی شدن اورهال فعلی و رو به رو شدن کشور با کمبود بنزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس و براساس گفته های برخی از کارشناسان حوادث اخیر پالایشگاه شازند حاکی از عدم رعایت دستورالعمل‌های HSE در تعمیرات و اورهال این پالایشگاه و ضعف مدیریتی است.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد پالایشگاه شازند اراک پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور است و بنزین یورو 4 توزیع شده در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج را تامین می‌کند در یک سال اخیر هر دو یا سه ماه دچار حادثه شده است. چنانکه چندی پیش در جریان حادثه‌ یکی از واحدها یکی از توربین‌های گازی این پالایشگاه به طور کامل خرد و تولید نیمی از بنزین یورو 4 این پالایشگاه متوقف شد. در ابتدای سال جاری نیز یکی از کمپرسورهای پالایشگاه دچار آسیب شده است.

بر اساس این گزارش، بعضی کارشناسان صنعت پالایش دلیل این حوادث را اعمال تغییرات گسترده در این پالایشگاه با تغییر دولت و بکارگیری نیروهای بی‌تجربه در راهبری واحدهای پیچیده این پالایشگاه اعلام می‌کنند.

این گزارش حاکی است شاهرخ خسروانی، سعید محجوبی، علی شیرازی زاده (مدیرعامل)، علی جمشیدی، غلامرضا ملکی و امیر شاکری اعضای هیات مدیره شازند اراک هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول