اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

آبرسانی 350 هزار مترمکعب آب به روستاهای خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی استان با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری، تاکنون آبرسانی به 493 روستا با حجم 350 مترمکعب انجام شده است.

آبرسانی 350 هزار مترمکعب آب به روستاهای خراسان جنوبی
محمد زهرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در راستای همکاری با جهاد کشاورزی در زمینه تکمیل پروژه‌هایی شامل احیا، مرمت و بازسازی قنوات اقدام به انعقاد موافقت‌نامه در سال 92 کرده است.

وی تصریح کرد: طبق موافقتنامه مذکور حدود 70 درصد پروژه‌ها در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید که شامل 26 رشته قنات به طول 5 هزار و 480 متر بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال گذشته با وجود مکاتبات با جهاد کشاورزی و استانداری با توجه به تغییر رویکرد در واگذاری پروژه‌ها که با افزایش اختیارات مدیریت‌های شهرستان توام شد واگذاری در قالب استعلام انجام گرفت که تعداد سه پروژه در شهرستان بیرجند ماده 180 شامل احیا قنوات کوچ خراشاد، بیجار علیا، بهاباد واشان به طول 600 متر واگذار شد و تنظیم قرارداد در آذر ماه سال گذشته انجام گرفت، گفت: این پروژه‌ها تا پایان فروردین‌ماه سال جاری تکمیل و تحویل بهره‌برداران شده است. 

زهرایی به همکاری بسیج سازندگی استان با شرکت آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و افزود: براساس تفاهم‌نامه منتهی به تیرماه سال گذشته آبرسانی به تعداد 381 روستا با 13 هزار و 773 خانوار و جمعیت بالغ‌بر 51 هزار و 504 نفر به میزان 300 هزار مترمکعب آب شرب انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین براساس تفاهم‌نامه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری آبرسانی به تعداد 493 روستا با 23 هزار و 914 خانوار و جمعیت 69 هزار و 761 نفر با حجم 350 هزار مترمکعب آب شرب انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: براساس این تفاهم‌نامه بسیج سازندگی استان تاکنون به بیش‌از 90 درصد تعهدات خود عمل کرده که تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری و اتمام تفاهم‌نامه تعهدات تکمیل می‎شود.

زهرایی با بیان اینکه با اظهار تاسف با جود پیگیری‌های مستمر مطالبات و هزینه‌های سازمان در مردادماه و بخشی از شهریورماه سال گذشته پرداخت شده ولی با توجه به عدم اختصاص و واگذاری اعتبار فصل مربوطه به آبفار (اختصاص 26 درصد) پرداختی از سوی آن شرکت پرداخت نشده با توجه به اینکه چهار صورت وضعیت تأیید شده تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته تحویل مالی شرکت شده است، گفت: این امر مشکلات عدیده‌ای برای متولیان آبرسانی ایجاد کرده که پیگیری از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری و مدیر عامل آبفار استان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه از محل موافقت‎نامه جهاد کشاورزی تعداد هشت نفر نیرو طرحی در راستای پروژه‌های سازمان در شهرستان‌ها و سازمان بکارگیری شده بود که بعد از عدم واگذاری مستقیم پنج نفر معرفی به جهاد کشاورزی و سه نفر آزادسازی شدند، خاطرنشان کرد: همچنین از محل تفاهم‌نامه آبرسانی سیار تعداد هشت نفر نیرو و یک دستگاه خودرو برای انجام مفاد تفاهم‌نامه در استان و شهرستان‌ها به کارگیری شده‌اند که همکاری آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/69027/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول