اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد/ کلاهبرداری ۳۲ میلیونی از شهروند گرگانی

فردی که به بهانه‌ها و عناوین مختلف از طریق اینترنت سعی در ترغیب شهروند گرگانی برای سرمایه‌گذاری و تحصیل سود سرشار کرده و بدین ترتیب اقدام به کلاهبرداری ۳۲۵ میلیون ریالی کرده بود، توسط مأموران انتظامی استان گلستان دستگیر شد.

کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد/ کلاهبرداری ۳۲ میلیونی از شهروند گرگانی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی‌اکبر جاویدان، جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر شکایت فردی مبنی بر انجام کلاهبرداری به مبلغ 325 میلیون ریال از طریق یک سایت تبلیغاتی با فریب و وعده سود تجاری، مراتب طی تشکیل پرونده‌ای در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکیه اذعان داشت که از طریق یک سایت تبلیغاتی در اینترنت با فردی آشنا شده که مقرر شد با سرمایه‌ای مشترک اقدام به کار تجاری کرده و سودی نصیب آنها شود.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های تخصصی در نهایت فرد کلاهبردار که از طریق سایت اینترنتی اقدام به جلب اعتماد شاکیه کرده بود، شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار به جرم انتسابی خود اعتراف  کرد و در خصوص شیوه کار خود بیان داشت که به بهانه‌ها و عناوین مختلف از طریق اینترنت سعی در ترغیب شاکیه برای سرمایه‌گذاری و تحصیل سود سرشار کرده و مبلغ 325 میلیون ریال از وی گرفته و بعد از آن متواری شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان در ادامه با بیان این مطلب که کلاهبرداران با استفاده از شیوه های خاص و مهندسی اجتماعی (مثل کسب سود سرشار ) سعی می‌کنند کاربر را به انجام خواسته هایشان ترغیب کنند، از شهروندان درخواست کرد: در فضای مجازی به هویت‌ها اعتماد نکرده و برای مقابله با اینگونه کلاهبرداری ها قبل از پرداخت هرگونه وجه در خصوص صحت موضوع و درستی ادعای فرد مورد نظر تحقیقات لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول