اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان

140 مسجد میزبان معتکفان خراسان شمالی هستند

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون 140 مسجد در سطح این استان میزبان معتکفان خراسان شمالی هستند.

140 مسجد میزبان معتکفان خراسان شمالی هستند

بابا محمد ایزانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد شمار معتکفان در استان خراسان شمالی را 10 هزار نفر مطرح کرد.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اکثر شرکت‌کنندگان اعتکاف در استان خراسان شمالی را جوانان تشکیل می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف امسال در این استان از اول اردیبهشت آغاز شد، بیان داشت: این نام‌نویسی تا 10 اردیبهشت ماه از متقاضیان اعتکاف ادامه داشت.

ایزانلو گفت: امسال نام‌نویسی از افراد به منظور شرکت در مراسم اعتکاف در خراسان شمالی به صورت اینترنتی و با مراجعه به وب‌سایت تبیان استان خراسان شمالی انجام شد.

به گفته وی مراسم معنوی اعتکاف امسال در روزهای 13 تا 15 رجب برگزار می‌شود که امسال با روزهای 12، 13 و 14 اردیبهشت مصادف شده است.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: امسال شاهد استقبال خوب متقاضیان از این برنامه معنوی در استان هستیم.

همه ساله 13 تا 15 رجب آیین معنوی و مذهبی اعتکاف با حضور خواهران و برادران در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در این آیین معنوی افرادی که معتکف می‌شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام می‌کنند و طی روزهای اعتکاف مگر در مواقع ضروری، از مسجد خارج نمی‌شوند.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول