اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
با حضور معلمان و فارسی آموزان ترکمنستانی

مراسم بزرگداشت مقام معلم و شهید مطهری در ترکمنستان برگزار شد+تصاویر

آئین باشکوه گرامیداشت سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» و «روز معلم» در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد با حضور اساتید و معلمان زبان فارسی این مرکز برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مقام معلم و شهید مطهری در ترکمنستان برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، آئین باشکوه گرامیداشت سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» و «روز معلم» شب گذشته در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد با حضور اساتید و معلمان زبان فارسی این مرکز برگزار شد.

ابتدای این مراسم نورانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی رایزن فرهنگی سفارت ایران در «عشق‏‌آباد»، آغاز شد.
رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد در آغاز این مراسم در سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت روز معلم گوش‌ه‏ای از تاریخچه‏ شکل گیری روز معلم و نیز بخشی از زندگینامه پر افتخار استاد شهید «مرتضی مطهری» را تشریح کرد.

«رسول اسماعیل زاده» با تشریح مقام و منزلت معلم در مجامع جهانی و حیات بشریت به بخشی از فعالیت‏‌های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد پرداخت و افزود: آموزش زبان و ادبیات فارسی در ترکمنستان از مهمترین فعالیت محوری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان می‏‌باشد.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی،سنتی و ادبی میان ملت‌های ایران و ترکمنستان،تصریح کرد: با تسلط به زبان فارسی می‌توان به منابع غنی میراث ادبی، تاریخی و فرهنگی ملت ترکمن که به زبان فارسی توسط شخصیت‌‏های مشترک نوشته شده‌است، دسترسی پیدا کرد.

وی، زبان فارسی را به عنوان عامل مهم پیوند دهنده و پر ارتباطی میان ملت‌های ایران و ترکمنستان و نیز نزدیکی میان 2 کشور دوست و همسایه توصیف کرد.

اسماعیل زاده همچنین به دلیل مصادف بودن روز معلم با سالروز تولد حضرت علی (ع) به گوشه‌ای از شخصیت والای آن حضرت پرداخت.

سخنرانی، شعرخوانی، نمایش، خواندن مقاله به زبان‏‌های فارسی و ترکمنی و نیز سرود در تجلیل از مقام معلم توسط دانش‌آموزان محلی و فارسی‌ آموزان رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان، از برنامه‌های جشن روز معلم بود.

در پایان این جشن به همه معلمان رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد و نیز فارسی آموزان برجسته این مرکز فرهنگی ایرانی جوایزی تقدیم شد.

رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در طول سال دوستداران زبان فارسی را در سطوح مقدماتی، متوسطه، پیشرفته، عالی، مترجمی و تربیت معلم آموزش می‌دهد.

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول