اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

عطایی به فارس خبر داد

انتشار مجموعه کتاب‌هایی با موضوع احزاب و تشکل‌ها در نمایشگاه کتاب

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت از انتشار مجموعه ۶ جلدی «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

انتشار مجموعه کتاب‌هایی با موضوع احزاب و تشکل‌ها در نمایشگاه کتاب

احمد عطایی مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره مجموعه 6 جلدی احزاب و تشکل‌ها، بیان داشت: این مجموعه به همت مؤسسه قدر ولایت با عنوان کلی «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» به چاپ خواهد رسید.

به گفته وی، «سازمان مجاهدین خلق (منافقین)»، «حزب کارگزاران سازندگی»، «حزب مشارکت ایران اسلامی»، «مجمع روحانیون مبارز در گذر زمان»، «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (استهاله یک سازمان)» و «حزب اعتماد ملی» از عناوین این مجموعه 6 جلدی به شمار می‌روند.

عطایی معتقد است، سبک کار در مجموعه 6 جلدی «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» به این شکل است که مستندات بررسی شده از منابع مورد وثوق خود احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی بوده است. 

وی بیان کرد: در نگارش این مجموعه کتاب‌ها از یادداشت‌ها و مصاحبه‌هایی که در سایت‌ها و روزنامه‌های مربوط به این تشکل‌ها و احزاب درج شده، نیز استفاده شده است.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت گفت: در روند پژوهش این مجموعه به مطالبی همچون «شکل‌گیری تشکل‌ها، تفکرات و افکار آنها»، «مرام‌نامه و اساسنامه»، «مواضع و اقدامات احزاب‌ها و تشکل‌ها در مسائل کلان کشور» اعم از انتخابات‌ مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و دلایل انحلال برخی از تشکل‌ها و احزاب، اشاراتی شده است.

به گفته وی، دو جلد از مجموعه کتاب‌های «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» با عنوان «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (استهاله یک سازمان)» و «حزب اعتماد ملی» برای اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است و 4 جلد دیگر نیز به چاپ رسیده که همه 6 جلد به زودی منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر می‌شود.

عطایی عنوان کرد: مجموعه کتاب‌های «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» به کوشش «سعید میرزایی» و با همکاری گروه تحقیقاتی مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت صورت گرفته است.

وی درباره هدف از نگارش و انتشار این مجموعه کتاب‌ها، بیان کرد: تشریح تاریخ انقلاب اسلامی از زاویه حرکت تشکل‌ها و گروه‌ها به جوانان، ارائه و تبیین درس‌ها و عبرت‌ها در فعالیت‌های تشکل‌ها و ایجاد بصیرت‌بخشی به ملت ایران و به ویژه جوانان در رابطه با احزاب‌ و گروه‌ها و آینده نظام، از جمله اهداف این مؤسسه برای چاپ مجموعه کتاب‌های «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها»، است.

عطایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این مجموعه کتاب‌ها در نهایت در چند کتاب به چاپ خواهد رسید، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که چاپ مجموعه کتاب‌های «انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌ها» تا ده جلد ادامه خواهد داشت یعنی موضوعاتی نظیر «جامعه روحانیت مبارز»،‌ «هیأت مؤتلفه اسلامی» و «جریانات اصولگرایی» از دیگر بخش‌های این مجموعه است که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول