اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی:

بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی از فیبر نوری برخوردار می‌شوند

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: مرز یزدان از فیبر نوری برخوردار شده و سه بازارچه دیگر نیز تا پایان خردادماه سال جاری بهره‌مند می‌شوند.

بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی از فیبر نوری برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا فخر بعد از ظهر امروز در کارگروه مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: پیشنهاد ما برای عوارض ورود به پارکینگ مرز ماهیرود برای ماشین‌های ایرانی 4 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه این میزان برای خودورهای افغانی 10 هزار تومان اعلام شده است، تصریح کرد: حق استفاده جرثقیل از خدمات بازارچه، ماهانه 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرز یزدان فیبر نوری فراهم شده است، یادآور شد: تا پایان خردادماه سال جاری برای سایر بازارچه‌ها نیز فیبر نوری قرار می‌دهیم.

فخر با بیان اینکه در روز گذشته 260 ماشین وارد مرز ماهیرود شده است، ادامه داد: به طور متوسط هر 1.5 دقیقه یک ماشین وارد شده و به همان میزان نیز خارج شده و ماشین افغانی نیز به این میزان وارد شده است.

وی با بیان اینکه بارهایی مانند آهن و شیشه نیاز به جرثقیل دارد، گفت: در این راستا ما زمین منطقه ویژه را نیاز داشته و درخواست داریم تا زمان اتمام عملیات عمرانی این منطقه تا عمق 200 متری زمین‌های منطقه ویژه پیشروی کنیم.

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با بیان اینکه واگذاری 10 هکتار به مرز ماهیرود مصوب شده است، افزود: جهاد کشاورزی باید این زمین را به ما تحویل دهد و باید آن را هرچه زودتر تحویل دهند تا فنس‌کشی آن را انجام دهیم.

فخر با اشاره به مصوبات شورای ساماندهی استان اضافه کرد: در این شورا ایجاد چهار درمانگاه در چهار بازارچه استان توسط هلال احمر مصوب شد که تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ورودی‌ها مرز نیاز به خدمات بیمه دارد، تصریح کرد: در این زمینه بیمه دی اعلام آمادگی کرده است و در حال حاضر بیمه را در یک بازارچه استان اجرایی می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم مرزنشینان در دفاع از مرزهای کشور یادآور شد: مسائل مرزنشینان در حاشیه قرار گرفته است.

الله‌نظر اسعدزاده مشکلات مرز را سه موضوع سوخت، کالای خرده‌فروشی و سهمیه ارزی سوخت دانست و خاطرنشان کرد: در هفته آینده مسئله سوخت را باید با دستگاه‌های کارشناس مشخص کنیم و بعد به صورت مصوبه به اتحادیه مرزنشینان وارد شود.

انتهای پیام/69010/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول