اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

با تلاش کارآگاهان پلیس فتا

تهدید عامل برداشت اینترنتی برای انتشار تصاویر خصوصی ناکام ماند

رئیس پلیس فتای کرمان از دستگیری فردی که ضمن برداشت مبلغ از حساب یکی از شهروندان اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی وی کرده بود خبر داد.

تهدید عامل برداشت اینترنتی برای انتشار تصاویر خصوصی ناکام ماند

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای کرمان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و اظهار داشت فردی از حساب بانکی اش مبالغی برداشت کرده و در شبکه اجتماعی واتس آپ هم، وی را به انتشار تصاویر خصوصی‌اش تهدید می کند.

وی ادامه داد: بلافاصله موضوع در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد تهدید کننده، تصویری از تصاویر خصوصی شاکیه را برای او فرستاده است و در خصوص انتشار تصاویر مبالغه نمی کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به حساسیت پرونده و اهمیت زمان، کارآگاه مهندسین این پلیس با استفاده از روش های فنی و پلیسی در کمترین زمان متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در محل زندگی اش دستگیر شد.

وی گفت: متهم که یکی از همکاران شاکیه در یک واحد صنفی بود در ابتدا منکر ماجرا می‌شد ولی بعد از رویارویی با قرائن و شواهد لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود نحوه سرقت تصاویر خصوصی و رمز دوم و شماره کارت شاکیه را دسترسی به لب تاپ وی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان توصیه کرد: همانطور که در پرونده مشهود است اعتماد بیجا و نگهداری اطلاعات شخصی در لب تاپی که در دسترس دیگران است می توانست برای شاکیه غیر قابل جبران باشد؛ لذا شهروندان هوشیار باشند اطلاعات شخصی خود را در تجهیزاتی که امکان دسترسی دیگران، سرقت و ... برای آنان متصور است نگهداری نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول