اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آغاز «روز سکوت» در قزاقستان

24 ساعت مانده به شروع انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان، تبلیغات انتخاباتی در سراسر این کشور پایان و کمیسیون مستقل انتخابات فرمان سکوت انتخاباتی را صادر کرد.

آغاز «روز سکوت» در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای پایان مبارزات انتخاباتی را اعلام و از ستادهای مرکزی کاندیداهای ریاست جمهوری خواست کار تبلیغات را متوقف نمایند.

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان پیش از این، زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فعلی در این کشور را از تاریخ 26 ماه مارس تا نیمه شب 24 آوریل سال جاری اعلام کرده بود.   

در بیانیه امروز کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان آمده است، «روز سکوت» در قزاقستان یک روز قبل از روز رأی‌گیری انتخاباتی بوده که در آن تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی است و این ممنوعیت شامل تمام انواع تبلیغات از جمله برنامه‌های تلویزیونی، توزیع بروشورها، برگزاری جلسات با رأی‌دهندگان و غیره است.

در حالی که تا 4 ماه پیش، قرار بود پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان در اواسط سال 2016 (1395)  برگزار شود، 14 فوریه (25 بهمن 93) در یک اقدام از قبل طراحی شده و چند ماه پس از نطق سالانه پیش از موعد نظربایف، پیشنهادی از سوی کنگره خلق ملی قزاقستان (یک نهاد مشورتی در ریاست جمهوری) مطرح شد که براساس آن انتخابات در اواسط سال 2015 بایستی انجام پذیرد.

در این انتخابات، به گفته دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان 9 میلیون و 610 هزار واجد شرایط رای دهی هستند و حدود 630 ناظر خارجی از سازمان‌ها و کشورهای مختلف منطقه و جهان، انتخابات ریاست جمهوری ششم اردیبهشت را نظارت خواهند کرد.

انتخابات فردا صبح ساعت 7:00 به وقت محلی آغاز و تا ساعت 20:00 به وقت قزاقستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول