اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

مهیا شدن حدود 200 مسجد برای میزبانی از معتکفان در خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مهیا شدن حدود 200 مسجد برای میزبانی از معتکفان در این استان خبر داد.

مهیا شدن حدود 200 مسجد برای میزبانی از معتکفان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در آغاز فصل نیایش در تاریخ پس از انقلاب اسلامی مسئله اعتکاف بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف تصریح کرد: خداوند در باب اهمیت این فریضه مهم در کنار مسئله حج و نماز مسئله اعتکاف را مطرح کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر آماده‌سازی بستر و زمینه برای برگزاری اعتکاف تاکید کرده‌اند، یادآور شد: اثرات اعتکاف در حوزه خودسازی و جامعه‌سازی بی‌نظیر بوده است.

لطفیان ادامه داد: اعتکاف شاید یکی از مهم‌ترین همایش‌های معنوی باشد که با انگیزه ارتباط با خدا در شاهراه عبودیت انسان را قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی درخشش ویژه‌ای در امر برگزاری مراسم اعتکاف و تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی داشته است، اضافه کرد: سال گذشته 78.5 درصد از معتکفان استان خواهران و مابقی برادران بوده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش‌از 61 درصد معتکفان استان جامعه شهری و 38 درصد را جامعه روستایی تشکیل دادند.

لطفیان با بیان اینکه در سال گذشته بیشتر معتکفان استان از قشر تحصیل‌کرده بوده‌اند، یادآور شد: به طوری که در سال گذشته قشر تحصیل کرده 97 درصد معتکفان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان بیشترین قشر شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف استان در سال گذشته بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به بحث رویش در اعتکاف اشاره کرده‌اند، اضافه کرد: در سال گذشته حدود 4.5 درصد از معتکفان برای نخستین‌بار در این مراسم شرکت کرده بودند و جوانان نیز بیشترین میزان حضور را در این مراسم داشته‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 189 مسجد پذیرای معتکفان بوده است، گفت: در سال جاری حدود 200 مسجد در سطح استان برای معتکفان پیش‌بینی شده است.

لطفیان با بیان اینکه برنامه‌های مراسم اعتکاف در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها در بخش سخت‌افزاری بر عهده ارکان مسجد و هیئت‌امناء مساجد است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان برای شرکت در مراسم اعتکاف از روز گذشته آغاز شده و تا زمان برگزاری این مراسم ادامه دارد، افزود: ثبت‌نام در مساجد صورت می‌گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیتی بالغ‌ بر 17 هزار نفر در سطح استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

لطفیان با بیان اینکه برای شرکت در مراسم اعتکاف در سال جاری بین 17 هزار تومان تا 20 هزار تومان از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود، یادآور شد: این فضا باید در جامعه ترویج شود که خیران برای شرکت نیازمندان در این مراسم کمک کنند تا در ثواب آنها شریک باشند.

وی ادامه داد: افراد زیر پوشش کمیته امداد که متقاضی شرکت در مراسم اعتکاف هستند می‌توانند با دریافت فیش از مساجدی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند این هزینه را از نهاد کمیته امداد دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: ایثارگران و خانواده شهدا نیز که زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند می‌توانند هزینه شرکت در این مراسم را از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دریافت کنند.

لطفیان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای معتکفان پیش‌بینی شده است، گفت: این برنامه‌ها در سه بخش برنامه‌های قرآنی، برنامه‌های معارفی و بیان احکام و برنامه‌های مداحی برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر معتکفان استان را خواهران تشکیل می‌دهند بنابراین ورود تلفن همراه دارای دوربین، تبلت و رایانه‌های دوربین‌دار در بخش خواهران ممنوع است.

انتهای پیام/69027/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول