اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان نمونه تعاملات موثر منطقه‏‌ای است

روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان در تماسی تلفنی بر نقش خط راه آهن بین‏‌المللی ایران- ترکمنستان- قزاقستان تاکید و آن را به عنوان نمونه تعاملات موثر منطقه‌‏ای و عامل پیوند آسیا به اروپا توصیف کردند.

خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان نمونه تعاملات موثر منطقه‏‌ای است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «نورسلطان نظربایوف» رئیس جمهور قزاقستان در تماسی تلفنی از سطح بالای روابط و همکاری‏‌های میان عشق‏‌آباد و آستانه اظهار خرسندی کردند.

 خبرگزاری دولتی ترکمنستان امروز در گزارشی در این زمینه نوشت: در جریان این تماس تلفنی روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان طیف وسیعی از مسائل در ارتباط  با روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‏‌ای و نیز دورنمای آنها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در اوائل دسامبر ماه سال گذشته میلادی(2014) رئیس جمهور قزاقستان به منظور انجام سفر رسمی و حضور در مراسم افتتاحیه خط راه آهن ایران- ترکمنستان – قزاقستان به عشق‏‌آباد سفر کرد و در جریان این سفر روسای جمهور 2 کشور 4 سند همکاری امضاء کرده و سپس در مراسم راه اندازی خط آهن بین‏المللی مذکور به همراه رئیس جمهور اسلامی ایران شرکت کردند.

ترکمنستان، قزاقستان و ایران هم اکنون قصد دارند خط راه آهن مذکور را به صورت عملی به صورت کامل راه‌‏اندازی کنند و میزان حمل و نقل و ترانزیت کالا را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول