اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معاون قرآن و عترت ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

دولت کم‌ترین دخالت را در انتخاب خادمان قرآن دارد

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به تشکیل انجمن خادمان قرآن و روند انتخاب این افراد، گفت: امسال دولت کم‌ترین دخالت را در انتخاب خادمان قرآن دارد.

دولت کم‌ترین دخالت را در انتخاب خادمان قرآن دارد

حجت الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه انتخاب خادمان قرآن در سال جاری بر عهده انجمن خادمان قرآن است، اظهار داشت: سال گذشته برای نظام‌مندی در انتخاب خادمان قرآن کریم و جلوگیری از بروز مشکل در این امر اقدام به تشکیل انجمن خادمان قرآن کریم کردیم.

وی با بیان اینکه نخستین نشست هماهنگی این انجمن دی‌ماه سال گذشته در مشهد برگزار شد، افزود: در این نشست حدود 160 نفر از فعالان قرآنی که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان خادم قرآن معرفی و تجلیل شدند، حضور داشتند و برای ثمردهی این انجمن به تبادل اطلاعات پرداختند.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه انجمن خادمان قرآن کریم در حال حاضر مراحل ثبت را طی می‌کند، گفت: اساسنامه این انجمن در حال نهایی شدن و ثبت است و در نظر داریم جلسه بعدی این انجمن را در تابستان سال جاری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امسال انتخاب خادمان قرآن نیز توسط مجمع خادمان قرآن صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این انجمن از هشت کارگروه تشکیل شده است که در هر کارگروه حداقل یک نفر به عنوان خادم قرآن معرفی می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت در انتخاب خادمان قرآن کریم حداقل دخالت را دارد، گفت: از هر مجمع تخصصی چند نفر توسط اعضای آن کارگروه کاندید می‌شوند و ما پس از بررسی یک یا دو نفر را به عنوان خادم قرآن سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم معرفی می‌کنیم.

به گزارش فارس، هر سال 12 تا 14 نفر به عنوان خادم قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط رئیس جمهور تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول