اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جان کری: آمریکا برای مذاکره با ونزوئلا آماده است

وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام آمادگی کشورش برای یافتن زمینه‌های مشترک با ونزوئلا و انجام مذاکرات با مقامات این کشور تأکید کرد که کاخ سفید قصد دارد به بررسی اختلافات موجود بین دو کشور بپردازد.

جان کری: آمریکا برای مذاکره با ونزوئلا آماده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در چهل و پنجمین کنفرانس سالانه کشورهای آمریکایی در واشنگتن اعلام کرد: درب‌های کشور ما برای انجام هرگونه مذاکره با مقامات ونزوئلایی به منظور بررسی اختلافاتمان و همچنین یافتن زمینه‌های مشترک بین هر 2 کشور باز است.

«کری» در ادامه افزود: با وجود اینکه آمریکا و ونزوئلا طی سال‌های اخیر جلسات گوناگونی بین مقامات خود برگزار کرده و سعی در سازندگی روابط  «کاراکاس» و «واشنگتن» داشتند اما تنش‌های فراوانی را در این زمینه تجربه کردند.

وزیر خارجه آمریکا در این رابطه به دیدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «باراک اوباما» همتای آمریکایی‌اش در هفتمین اجلاس سران کشورهای آمریکایی در پاناما در 11 آوریل گذشته اشاره کرده و آن را نمونه‌ای از این جلسات اعلام کرد، دیداری که «مادورو» پس از آن احتمال برگزاری دوره جدیدی از مذاکرات بین مقامات کشور خود و آمریکا و ایجاد روابطی محترمانه و برپایه صلح بین 2 کشور را پیش‌بینی می‌کرد.

«کری» در این راستا به جلسه اخیر «توماس شانون» مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با «دلسی رودریگز» وزیر خارجه ونزوئلا نیز اشاره‌ای کرده و همچنین یادآور شده که کار خود در کرسی وزارت را نیز توسط جلسه‌ای با «الیاس خائوآ» وزیر خارجه سابق ونزوئلا آغاز کرده است.

این در حالی است که 9  مارس گذشته رئیس جمهور آمریکا ضمن تحریم 11 مقام ونزوئلایی دیگر حکمی را علیه ونزوئلا صادر کرد که طی آن این کشور تهدیدی برای امنیت، ملت و سیاست خارجی آمریکا معرفی شد.

به دنبال این حکم حدود 160 کشور جهان مانند ایران، روسیه و چین و تعداد زیادی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک)، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور)، آلبا، جنبش کشورهای عدم تعهد و جی77 و همچنین بسیاری از نهادها و سازمان بین‌المللی دیگر حمایت خود از ونزوئلا را در برابر این حکم اعلام کردند.

با وجود این که مقامات آمریکایی هنوز این فرمان را به طور رسمی لغو نکرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که با مشاهده حمایت گسترده جهان از جمهوری ونزوئلا در اجلاس سران کشورهای آمریکایی مجبور شدند این امر را به رسمیت بشناسند که ونزوئلا برای آن‌ها هیچ‌گونه تهدیدی محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول