اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی انجام می‌شود

تعیین تکلیف برای تکمیل 13 کیلومتر از مسیر یاسوج به اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تعیین تکلیف 13 کیلومتر باقی‌مانده از مسیر یاسوج به اصفهان در محل گردنه بیژن خبر داد.

تعیین تکلیف برای تکمیل 13 کیلومتر از مسیر یاسوج به اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور و همت نیروهای راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد گردنه بیژن بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: گردنه بیژن در محور سی‌سخت به سمیرم و در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های استان است.

وی ادامه داد: هر ساله با بارش برف در آبان‌ماه مسدود می‌شود و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می‌شود که امسال با توجه به کاهش بارش برف در آخرین روزهای فروردین بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه این محور یکی از مسیرهای کمکی یاسوج به سمیرم است، اظهار داشت: بازگشایی این مسیر باعث سهولت در رفت و آمد و کاهش ترافیک محور اصلی یاسوج ـ اصفهان می‌شود.

فدایی با تشریح وضعیت این مسیر گفت: در حال حاضر از این مسیر 23 کیلومتری 9 کیلومتر آسفالت شده و 13 کیلومتر دیگر نیز به مناقصه رفته است و به‌زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه امکانات راهداری در این مسیر اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از انجام عملیات راهسازی امکانات راهداری در این مسیر ایجاد خواهد شد تا حتی در فصل زمستان نیز شاهد تردد از این مسیر باشیم.

وی افزود: با توجه به جاذبه‌های طبیعی این منطقه، بازگشایی گردنه بیژن نقش بسزایی در شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری در طول این محور خواهد داشت و هر ساله مسافران زیادی از استان‌های همجوار برای بازدید از این مناطق این مسیر را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/82009/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول