اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

احتمال تغییر زمان برگزاری مسابقات قرآنی «تسنیم»

در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی تغییر زمان برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» مورد موافقت اعضای این شورا قرار گرفت.

احتمال تغییر زمان برگزاری مسابقات قرآنی «تسنیم»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی روزگذشته 29 فروردین با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن گزارشی از روند برگزاری سه دوره از مسابقات قرآنی «تسنیم» ارائه کرد.

 

سپس بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های عضو و همچنین فعالیت‌هایی که هر نهاد در طول سال‌های گذشته برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی انجام داده بود، بررسی شد.

موضوع اصلی این جلسه برگزاری چهارمین دوره مسابقات تسنیم بود که مقرر شد آئین‌نامه و بخش‌نامه‌ای اعلام شود تا تصمیم‌گیری‌های نهایی برای برگزاری آن صورت پذیرد.

 

در ادامه این جلسه زمان برگزاری مسابقات «تسنیم» که مرحله استانی آن هر سال به دلیل تداخل با امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت که مسئولان سازمان دارالقرآن با توجه به سابقه سه دوره برگزاری این مسابقات پیشنهاد ثبت‌نام چهارمین دوره مسابقات «تسنیم» از اواخر خرداد و برگزاری مرحله استانی تا پایان شهریور و همچنین برپایی مرحله کشوری در هفته وحدت را مطرح کرد.

در ادامه این جلسه به لزوم برگزاری مسابقات تسنیم که با هدف ایجاد انگیزه و توجه به قرآن در بین کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آنها پیش‌بینی شده است، اشاره و مقرر شد برای رسیدن به هدف والاتر یعنی کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در زندگی 4 کمیسیون در شورا تشکیل شود که هرکدام از آنها مسئولیت‌های خاصی بر عهده بگیرند.

به گزارش فارس، سازمان دارالقرآن، دبیر کارگروه تبلیغ دینی دفتر مقام معظم رهبری، دبیر شورای معارف سیما، نماینده صدای جمهوری اسلامی ایران، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نماینده وزارت ارشاد، نماینده شورای عالی قرآن، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعضای این شورا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول