اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

فارس خبر می دهد

واحد RFCC پالایشگاه شازند اراک بالاخره به تعمیرات اساسی رفت

پس از گذشت یکسال از وجود مشکلات متعدد در واحد آر اف سی سی در پالایشگاه امام خمینی اراک و نصف شدن تولید بنزین یورو4 در این پالایشگاه قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش پخش از انجام تعمیرات اساسی در این واحد خبر داد.

واحد RFCC پالایشگاه شازند اراک بالاخره به تعمیرات اساسی رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بالاخره پس از گذشت یکسال از وجود مشکلات متعدد در واحد آر اف سی پالایشگاه امام خمینی اراک و نصف شدن تولید بنزین یورو4 در این پالایشگاه قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش از انجام تعمیرات اساسی در این واحد خبر داد و گفت: این عملیات از ١٥ فروردین ماه امسال در شرایطی ایمن و با آمادگی همه واحدهای تعمیراتی و عملیاتی، خدمات فنی مهندسی و تامین تجهیزات و امکانات شروع شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی این شرکت در سال جدید با محوریت واحد بنزین سازی RFCC و RCD انجام می شود، افزود: این واحد با ظرفیت تولید روزانه ٩٦ هزار بشکه و ١٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، بزرگترین واحد تولید بنزین کشور محسوب می شود.

این گزارش حاکی است آبان ماه سال گذشته بود که واحد RFCC پالایشگاه شازند اراک دچار آتش‌سوی شد.

پیگیری خبرنگار فارس یک روز پس از این حادثه آتش سوزی حاکی از آن بود که واحد RFCC  پالایشگاه شازند در یک سال گذشته و پس از فعالیت مداوم تولید بنزین باکیفیت تعمیرات اساسی نشده بود که موجب شد در اوج نیاز کشور به بنزین یورو4 این واحد از مدار تولید خارج و سریعا کار تعمیرات اساسی درآن آغاز شود به همین دلیل یعنی بی توجهی مسئولان پالایشگاه به انجام تعمیرات اساسی این واحد در موعد مقرر حادثه آتش سوزی در این واحد رخ داد که خوشبختانه با مشکل جدی مواجه نشد و تنها دو نفر از پرسنل پالایشگاه دچار سوختگی سطحی شدند.

پس از این حادثه واحد تولید بنزین دوباره از مدار خارج و به تعمیر رفت که تا پایان سال گذشته بارها این واحد از مدار خارج و دوباره به مدار تولید بازگشته است.

خروج این واحد بنزین ساز در پالایشگاهی که بیشترین حجم بنزین باکیفیت را در کشور تولید می کند موجب شد تا واردات بنزین پاتیلی به کشور افزایش یابد و استفاده از این بنزین در فصل سرما آلودگی بیشتر هوا در بخش‌هایی از کشور را موجب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول